מל גיבסון מפיק סרט על יהודה המכבי; עשוי גם לככב ולביים

"על סף תהום". מל גיבסון.

מל גיבסון. מתוך "על סף תהום".

כשברקע הוא עדין מתקשה להרים פרויקטים הוליוודים בגלל הערותיו האנטישמיות, מל גיבסון בחר להפיק סרט על אחד מגיבורי המסורת היהודית, יהודה המכבי. גיבסון תפס את ג'ו אסזטרהס ("אינסטינקט בסיסי") לכתוב את התסריט, ולאחר השלמת הכתיבה יבחן אפשרות לככב בתפקיד ו/או גם לביים. האולפנים האחראים על הפרויקט הם האחים וורנר.

מקורות בהוליווד טוענים כי גיבסון מעונין להוציא לפועל פרויקט על יהודה המכבי כבר עשור – כלומר עוד לפני "הפסיון של ישו" ב-2004, שהחל את כל הבלאגן האנטישמי שלו. ב-2006 הוא ביים את "אפוקליפטו" ומאז יחסית דעך אל תהומות הרכילויות (מאבקים משפטיים עם נשים), שכרות והערות אנטישמיות לכל מיני אנשים בכל מיני הזדמנויות. הוליווד פחות או יותר הוקיעה אותו מקרבה, ולמרות שכיכב מוקדם יותר השנה בסרט החביב "החיים הכפולים של וולטר", הוא מתקשה כעת למצוא מפיץ לסרטו החדש "איך ביליתי בחופשת הקיץ שלי" (ש.ל.ר, How I Spent My Summer Vacation). גם חייו של אסזטרהס לא היו קלים לו: על הסרט "תיבת הנגינה" משנת 1989 שבו נחשף טבח של יהודים-הונגרים בידי הונגרים אחרים בסוף ימי מלחמת העולם השניה, הפרלמנט ההונגרי גינה אותו על "בגידה במורשת". רק ב-1995 הוא קיבל פרס למפעל חיים על הסרט בידי קרן עמנואל. הוא עבר לכתיבת ספרים במקום תסריטאים מאז.

יהודה המכבי כזכור, הנהיג עם ארבעת אחיו ואביו מתיתיהו את מרד החשמונאים כנגד גזירותיו הדתיות של אנטיוכוס הרביעי. מרד המעטים נגד הרבים לבסוף גרם להצלתו של בית המקדש (כיבושו וטיהורו), גרר את נס פך השמן, ולכבודו נקבע חג החנוכה.

טרם נקבעו תאריכים לפרויקט, וסביר להניח שהפיאסקו התקשורתי שהיהודים אוהבים לעשות סביב גיבסון ילבו את האש סביב הפרויקט.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?