הוכרזו הסרטים במסגרת העצמאית פרינג'דר של פסטיבל חיפה 2011

"מורעלים".

"מורעלים".

פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה 2011 (ה-27 במספר) הכריז על הסרטים העצמאים שיוקרנו במסגרת החדשה פרינג'דר, מתוכם גם שלושה שזכו למענק הפצה מטעם קרן הקולנוע הישראלי בסך 6,000-12,000 ש"ח (בהתאם לאופי ההפצה). את המסגרת מפיקה אביטל בקרמן ומנהלים אמנותית מרט פרחומובסקי ואלעד פלג דרך חברת קולנוע פרינג', בשיתוף הפסטיבל וסינמטק חולון. מטרתה של המסגרת היא לחשוף קולנוע עצמאי ואלטרנטיבי שהופק בישראל, והיא תצא למרתון של 12 שעות הקרנת סרטים והופעות מוסיקליות רלבנטיות ב-20 באוקטובר, החל בשעה 14:00 במועדון הביט הצמוד למתחם הפסטיבל. תואר מיוחד של 'אביר פרינג'דר' יוענק לגור בנטביץ', שיקיים כיתת אמן ויבחר מבין השלושה המתחרים את חביבו, 'בחירת האביר'.

הייתי קצת ספקן לגבי הצלחתה של המסגרת הזו, דווקא השנה: פרחומובסקי ופלג מתכננים אותה כבר הרבה זמן, אבל כש"חתולים על סירת פדלים" הציע את עצמו לפסטיבל דרום מוקדם יותר השנה, בהבזק של כמה ימים כבר הצליח אותו פסטיבל לגייס לצידו כמה וכמה סרטים עצמאיים שנופלים בדיוק לקטגוריה שהיתה צריכה לאגד מסגרת הפרינג'דר של חיפה. בסופו של דבר, מסתבר ש-12 סרטים (!) הגישו מועמדות – מתוכם שלושה כאמור זוכים למענק, והסרט "מורעלים" של דידי לובצקי, יפתח את המסגרת ויוקרן 'מחוץ לתחרות'. זה די מדהים. חשבו כמה סרטים עצמאים או אלטרנטיבים מופקים פה מתחת לרדאר בכל שנה, ושיוועו עד כה למסגרות מתאימות, שסוף סוף מקבלות במה בפסטיבלים דרום וחיפה.

רשימת הסרטים במסגרת פרינג'דר של פסטיבל חיפה 2011:

"ריח פועלים", גודיס שניידר, שונית אהרוני, רוני אורון, איילת ורשל – סרט עלילתי-תיעודי בהשראת אלבומו העצמאי והניסיוני של מאיר אריאל "רישומי פחם", במרכזו חוות בקר ברמת הגולן שבה כמה חברים ותיקים מתכנסים לצלם סרט קצר בחמישה ימים. לשלושת גיבורי הסרט הקצר יש עגלים, סוסים וחברים שצריך להאכיל וכמה בעיות שרק מאיר אריאל יכול לפתור.

"הצגה יומית", עינת פרנבך – שלושה סיפורים אורבנים פיוטיים על שלוש נשים על סף התמוטטות נפשית, המחפשות כרטיס יציאה מחיים אומללים תוך כדי התמודדות עם סודות שישנו אותן לנצח. שלוש הנשים הן חלק מתמונה גדולה יותר, סיפור שראוי לספרו. קוראים להן נעמה.

"טאקע מאמא", אריאל כהן – מלודרמת מתח שנוצרה במקור עבור הקהל הנשי החרדי, לפי כל כללי הז'אנר (נשים בלבד, חוקי צניעות חמורים ומסר יהודי ערכי), וכעת מוצגת לראשונה בפני הקהל הרחב. זהו סיפורה של נעמי, אשה חרדית עיוורת אשר בתה התינוקת נחטפת מתחת לידיה. היא יוצאת למסע חיפוש חוצה יבשות, מלווה בחוקרת פרטית קשוחה. המסע הזה יגבה ממנה קורבנות אישיים גדולים ויחשוף סודות אפלים מעברה.

מחוץ לתחרות

"מורעלים", דידי לובצקי – סרט הפתיחה – בינו אהרונוביץ' הוא גיבור ישראל אגדי. הבן שלו דני – רחוק מזה. דני הוא עובד רס"ר בבסיס של יחידת העילית "נחליאלי" אי שם בדרום הארץ, אך בערב פסח 2009 עולמו עומד להשתנות. כאשר דני חוזר לבסיס מעבודות רס"ר ליליות, הוא מגלה שחיילי "נחליאלי" הפכו, בעקבות חיסון חדשני, לזומבים רצחניים.

"הכוכב הכחול", גור בנטביץ' – הקרנת חצות – סיפור כמעט-אמיתי על בן אדם כמעט נורמלי, שכמעט והגיע לכוכב הכחול.

[…] דומה בחג סוכות הקרוב. את הבכורה הם לא קיבלו, אבל נראה שלא היתה להם בעיה למצוא סרטים אחרים להקרין, וזה מדהים שנעשה כל כך הרבה קולנוע מהסוג הזה בארץ – […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?