הוכרזו הזוכים בפרסי אופיר 2011: הערת שוליים הטוב ביותר

"הערת שוליים". שלמה בראבא. צילום: רן מנדלסון.

"הערת שוליים". שלמה בראבא. צילום: רן מנדלסון.

הסרט "הערת שוליים" של יוסף סידר הוא הזוכה הגדול של פרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע (פרסי אופיר) 2011 (ה-22 במספר) עם 9 זכיות מתוך 13 המועמדויות שהיו לו, כולל פרס הסרט העלילתי הטוב ביותר שגם יצג את מדינת ישראל בתחרות על פרס האוסקר לסרט הזר. על 5 הקטגוריות הנותרות של פרסי אופיר, התחרו שאר 25 הסרטים שהיו מועמדים השנה, ועל כן הגיוון הוא דל: "אחותי היפה" שהיה מועמד ל-11 פרסים (השני בכמות המועמדויות), הסתפק בשני פרסים מכובדים לשחקנית הטובה ביותר (אוולין הגואל) ולשחקנית המשנה (ריימונד אמסאלם, שנעדרה מן הטקס); פרס התלבושות הלך לרונה דורון על "ברקיע החמישי"; אבי בללי הציל את כבודו של "בוקר טוב אדון פידלמן", אשר היה המתחרה העיקרי של "הערת שוליים" על פרס הסרט (ומועמד ל-10 פרסים בסך הכל); ובמפתיע, אתי בן-נון ואלינור גיגי זיכו את סרט האימה "כלבת" בפרס האיפור (ההפתעה על זכית סרט מז'אנר זה בפרס מהאקדמיה בודאי הפתיע גם את הזוכות, משום ששתיהן לא הגיעו לטקס).

הטקס עבר מכובד ביותר, וזה בהחלט מפתיע ומרנין מכיוונה של חברת 'תוצרת הארץ'. מוני מושונוב שהנחה את הטקס היה חביב; לא נרשמו תקלות במהלך האירוע (לפחות במקום עצמו, וגם לא שמעתי שבמשדר הטלויזיוני המאחר נרשמו אי אילו אירועים חריגים); מעניקי הפרסים לא הביכו את עצמם יתר על המידה: אחד התרגש מדי אבל התעשת, גור בנטביץ' גם שיעשע וגם עקץ בלבביות את מנכ"לית הרשות השניה, וצמד כוכבי "חתולים על סירת פדליםיובל מנדלסון ודנה פרידר היו חביבים ביותר עם קטע שנראה היה טיפה תלוש בכוונות שלו (הדקירה והאפקטים על הבמה היו שונים וחביבים, אבל לא מצחיקים); חגית יאסו ביצעה יפה את "יא מאמא" של שמעון בוסקילה, ציון ברוך הנעים עם שיר הנושא של "הפנטסיה הגדולה של סימיקו הקטן", ורונן קינן ביצעה שיר חדש על רקע תמונות לזכרם של אנשי הקולנוע שהלכו השנה לעולמם; ונאומי הזוכים היו לענין. כנגד כל אלו, היה קשה שלא להבחין בזוכי 4 קטגוריות (5 זוכים) שנעדרו מהטקס: לא בקטגוריה אחת, לא בשתיים – בארבע! הטקס בסך הכל נערך בחיפה אחרי השעה 8 בערב – האם באמת היה קשה לכולם להגיע לאירוע שמכבד אותם בפרס? עוד העלה גיחוך קל הוא צירוף המקרים של פרס השחקן – שמומן בידי מפיקי "הערת שוליים" משה וליאון אדרי, הוענק בידי שחקנית "הערת שוליים", עלמה זק, וניתן לכוכב "הערת שוליים", שלמה בראבא. בסיום הטקס, אגב, הגיעו כמה אנשים כדי למחות בפני ראש העיר חיפה בנושאים החברתיים אך כשלו באיתורו.

רשימת הזוכים המלאה של פרסי אופיר 2011:

יוצרי וכוכבי "הערת שוליים" מקבלים את פרס אופיר 2011 לסרט העלילתי הטוב ביותר.

יוצרי וכוכבי "הערת שוליים" מקבלים את פרס אופיר 2011 לסרט העלילתי הטוב ביותר.

הסרט העלילתי הטוב ביותר
"הערת שוליים"

בימוי
יוסף סידר, "הערת שוליים"

שחקן ראשי
שלמה בראבא, "הערת שוליים"

שחקנית ראשית
אוולין הגואל, "אחותי היפה"

שחקן משנה
ליאור אשכנזי, "הערת שוליים" – משה אדרי קיבל את הפרס בשמו

שחקנית משנה
ריימונד אמסאלם, "אחותי היפה" – מרקו כרמל קיבל את הפרס בשמה

תסריט
יוסף סידר, "הערת שוליים"

עריכה
עינת גלזר זרחין, "הערת שוליים"

צילום
ירון שרף, "הערת שוליים"

עיצוב אמנותי
ערד שאואט, "הערת שוליים"

תלבושות
רונה דורון, "ברקיע החמישי" – רותם זיסמן קיבלה את הפרס בשמה

פסקול
תולי חן, אלכס קלוד, ישראל דוד, "הערת שוליים"

מוסיקה
אבי בללי, "בוקר טוב אדון פידלמן"

איפור
אתי בן-נון, אלינור גיגי, "כלבת" – ליאת הר לב קיבלה את הפרס בשמן

סרט תיעודי
"הדירה"

הישגים מקצועיים
ציון אברהמיאן

מפעל חיים
יצחק "איז'ו" שני

[…] טוב אדון פידלמן" זכה בפרס אופיר למוסיקה המקורית הטובה ביותר, פרס הסרט של פסטיבל ירושלים, פרס הסרט של פסטיבל קארלובי […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?