מקבץ המלצות סינמטקים 27.10-03.11.11: הקרנות חינם של קולנוע ישראלי

"דרייב". ריאן גוסלינג.

"דרייב". ריאן גוסלינג.

אירועים מיוחדים

עשור לחוק הקולנוע בישראל – הקרנות קולנוע ישראלי בחינם
נובמבר-דצמבר, סינמטקים ירושלים, תל אביב, חיפה, שדרות, ראש פינה, חולון ונתיבות

משרד התרבות והספורט ומועצת הקולנוע מזמינים את הקהל הרחב להנות מהקרנות חינם של סרטים שזכו בפרס אופיר ובפרס וולג'ין לסרט הטוב ביותר בין השנים 2000 עד 2011, כדי לחגוג עשור לחוק הקולנוע (חוק שקובע שמחצית התמלוגים שמגיעים למדינה מהרשות השניה ומשידורי הכבלים והלוין מוזרמים לתמיכה בקולנוע הישראלי). בין הסרטים שיוקרנו: "חתונה מאוחרת", "כנפיים שבורות", האסונות של נינה", "מדורת השבט", "אביבה אהובתי", "אדמה משוגעת", "ביקור התזמורת", "עג'מי", "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", "ההסדר", "תומר והשרוטים", "ילדי השמש", "שיטת השקשוקה" ועוד.

קולנוע ישראלי

"יופי של מולדת" (2011)
27.11 סינמטק הרצליה, 19:00

תיעוד סיפורה של מעבדת סרטי הראינוע הראשונה בתל אביב, 'מולדת', שהוקמה בשנת 1927 ביוזמתם של ירושלים סגל ונתן אקסלרוד.


קולנוע עולמי

"שם פרטי כרמן" (1983)
27.11 סינמטק הרצליה, 20:30

סרטו של ז'אן לוק גודאר המבוסס על הרומן 'כרמל' של פרוספר מרימה, מספר על נערה יפהפיה החברה בקבוצת טרור שמתאהבת בשוטר המאבטח בנק שהיא וקבוצתה שדדו. בתום ההקרנה יתקיים דיון על קוי הדמיון בין סרט זה לבין הסרט הישראלי הטרי בקולנוע "השוטר" של נדב לפיד, בהשתתפותו ובהשתתפות מבקר הקולנוע שמוליק דובדבני.

"דרייב" (2011)
28.11 סינמטק חולון, 15:00

הקרנת טרום בכורה של אחד הסרטים היותר מדוברים של 2011, למען יצירתו דרש השחקן המוערך ריאן גוסלינג כי הבמאי יהיה הדני ניקולס וינדינג רפן. התוצאה מרהיבה לעין ולאוזן, ומספרת על נהג פעלולים שמתאהב בבחורה נשואה, ומסכים לעזור לבעלה האסיר-המשוחרר כדי למנוע פגיעה באישתו ובבנם.

"הכל אודות אמא" (1999)
31.11 סינמטק שדרות, 19:30

אחד הסרטים הפופולרים והמדוברים ביותר של פדרו אלמודובר, מספר על אישה מבוגרת שיוצאת למצוא את אביה, לאחר מות בנה שלה בגיל 17, ומגלה כי זה שינה את מינו.

יאקוזה

"דרייב" פשוט סרט ענק, מומלץ בחום. משחק מצויין של גוסלינג.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?