בריאן גרייזר יפיק את אוסקר 2012 במקום רטנר; אדי מרפי פרש

בריאן גרייזרברט רטנראדי מרפי
מימין: בריאן גרייזר, ברט רטנראדי מרפי

בריאן גרייזר ("ג'יי. אדגר", "הפלישה למערב") יפיק את טקס פרסי האוסקר 2012, במקומו של ברט רטנר, שפרש לאחר שהתבטא בצורות שהיו לא הולמות בעיניו למישהו שעובד עם האקדמיה. בעקבותיו של רטנר, פרש המנחה שהביא איתו, אדי מרפי, ומשימתו הראשונה של גרייזר בתפקיד היא למצוא לו מחליף.

גרייזר פחות או יותר מציל את מצבה של האקדמיה האמריקאית לאמנות ולמדעי הקולנוע: חלון הזמן למצוא לרטנר מחליף צריך היה להיות קצר על מנת לא לדחות את הטקס מה-26 בינואר (קצת יותר מעוד שלושה חודשים); ונשיא האקדמיה, טום שרק, הספיק להציע ולקבל תשובה חיובית מגרייזר בתוך פחות מיממה. אמנם עם פרישתו של רטנר הוליווד והאקדמיה די שלמות, בעניינו של מרפי הדעות קצת יותר שליליות: ברגע ששותפו היצירתי הלך, ציפו ממנו להישאר ולא לנטוש ספינה כאילו-'טובעת'. אבל מרפי, שגם נטש את טקס הפרסים של 2007 מיד כאשר הוכרז כי הפסיד את פרס שחקן המשנה לאלן ארקין מ"מיס סאנשיין הקטנה", לא רצה להישאר.

גרייזר זכה בפרס האקדמיה 2001 לסרט הטוב ביותר עם "נפלאות התבונה", ועוד שתי מועמדויות ב-1995 וב-2008 לסרט הטוב ביותר על "אפולו 13" ו"פרוסט / ניקסון" בהתאמה, ואף היה מועמד ב-1984 לתסריט של "ספלאש".

[…] המנחים האהובים ביותר של טקסי האוסקר ישוב השנה, לאחר כל הבלאגן שנוצר בעקבות ברט רטנר: בילי קריסטל ינחה את טקס פרסי האוסקר 2012 (פרסי […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?