הוכרזו זוכי פרס אמנות הקולנוע 2011

הוכרזו חמשת הזוכים בפרסי אמנות הקולנוע לשנת 2011, והם: במאי התעודה ניר טויב; יוצרי פרויקט 'מאגר העדויות של הקולנוע הישראלי', אביטל בקרמן ומרט פרחומובסקי; היוצר והשחקן שמואל ברו; היוצר נדב לפיד; והיוצר דני לרנר. בין הזוכים יתחלק סכום של 250 אלף ש"ח באופן שווה.

צוות השופטים כלל השנה את היוצר אבי נשר; ממקימות החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב, ד"ר מיכל פרידמן; המבקר והמרצה ד"ר שמוליק דובדבני; היוצרת ג'ולי שלז; ואשר לוי. מנימוקי בחירותיהם:

  • ניר טויב – "סרטיו הם מופת של עבודת תחקיר מעמיקה, ניסיון אמיץ לפירוק מנגנונים מערכתיים המגלים טפח ומכסים טפחיים, ומלחמה עיקשת שמנהל טויב על חשיפת האמת, או לפחות הזכות להביא את פרשנותו שלו לאירועים ולסיפורים שבמרכזם."
  • אביטל בקרמן ומרט פרחומובסקי מפרויקט 'מאגר העדויות' – "זהו מימוש הלכה למעשה של החיבור בין מחקר ופרקטיקה שכה חסר בדיון על הקולנוע הישראלי. שלל היוצרים ואנשי הקולנוע שכבר הספיקו להתראיין במסגרתו (חלקם, למרבה הצער, כבר הלכו מאז לעולמם), הותירו אחריהם סדרה של עדויות שערכן רב בעבור חוקרי הסרט הישראלי והתרבות המקומית, וכל המתעניינים בסיפורו של הקולנוע כאן כפי שהוא מובא מפי חלוציו ואלה שבראו אותו, כמעט יש מאין."
  • שמואל ברו – "שמואל משרטט באהבה ובגובה העיניים את המורכבות ,הכאב ומביא רגעי חסד בלתי נשכחים דרכם הוא שובר את התפישה הסטריאוטיפית שקיימת לגבי הקהילה האתיופית השימוש במוסיקה ובשפת הרחוב הופכים את היצירה של שמואל לאותנטית חושנית ומרגשת."
  • נדב לפיד – "הבטחה יצירתית גדולה בתחום הקולנוע. למרות גילו הצעיר הוא מתגלה כבמאי מוכשר ומעמיק, ברוך רגישויות וערני ביותר לחברה הישראלית, המאורעות המתרחשים בה, התחושות המלוות את חבריה והמיתוסים לאורם היא חיה."
  • דני לרנר – "ללרנר ראיה קולנועית מרתקת שמשלבת מורשות קולנוע מערביות סדורות עם מציאות מקומית ייחודית וכאובה. עצם הדיאלוג האפל שלרנר מפתח עם המרקם המיידי של סביבתו, מסמן אותו כאחד מהיוצרים הישראליים המבטיחים ביותר."
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?