בדרך לסגירת ערוץ 10: ועדת הכלכלה דחתה האפשרות לדחות פרעון חובותיו

ועדת הכלכלה של הכנסת דחתה אתמול (ב') את האפשרות לדחות את מועד תשלום חובות העבר של ערוץ 10, ומכיוון שבעלי המניות הודיעו מזמן כי לא יזרימו עוד כספים לכסות עליו, משמעות הדבר היא שמסך הערוץ יוחשך ב-27 בינואר, 2012. בהודעת התגובה של ערוץ 10 נכתב: "ביום שני ה-12 בדצמבר 2011 בשעה 10:20, בית המחוקקים בישראל, בהוראה ממשרד ראש הממשלה, סגר את ערוץ 10". מוקדם יותר אמר שר התקשורת משה כחלון כי "צריך לעשות הכל כדי לאפשר לערוץ 10 לשדר. צריך ללכת לקראתו."

החובות בגובה 60-80 מיליון ש"ח הינם דמי זיכיון ותמלוגים (ולא תוכן) שהצטברו עד 2010, ושהערוץ צריך להחזיר עד ה-1 בינואר, 2012, אך אין לו מאין, לבד ממשקיעיו הקיימים – יוסי מימן ורון לאודר – שאינם מזרימים לו כספים כבר חודשים. סביב כל נושא אי-דחית פרעון תשלום החובות של הערוץ נקשרו תיאוריות קשר רבות, בעיקר לראש הממשלה בנימין נתניהו, כפי שכבר סיכמתי בעבר.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אמר בדיון כי "שברנו שיאים בדחיית הדיון אבל ועדת הכלכלה היא לא קרן חילוץ. ערוץ 10 שנזקק לטובות לא יכול להיות כלב השמירה על הדמוקרטיה, מקסימום פודל. ועדת הכלכלה מתכוונת לבצע בחינה מעמיקה של שוק הפרסום כדי לקדם רפורמה בתחום. אנחנו מאמינים שערוץ 10 ימשיך לשדר בניגוד לתחזיות השחורות."

"אנו לא עובדים על תהליכי סגירה כי נילחם עד טיפת דמינו האחרונה," אמר מאוחר יותר מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי בועידת גלובס לעסקים. "נעשה את כל שביכולתנו על מנת לשכנע את חברי הכנסת לשנות את דעתם בקריאה השנייה והשלישית. אני די סקפטי בגלל ההתגייסות המאסיבית נגדנו.

בתוך כך, הועדה אמורה לאשר לזכיינית ערוץ 2 קשת להמשיך ולהחזיק בחברת החדשות 2, גם אם תחליט לעבור לרישיון ולשדר שבעה ימים בשבוע באפיק אחר, בעוד שרשת תמשיך לפעול בזיכיון בערוץ 2. כל זאת בתנאי שלא יווצר מצב שבו תפעל רק חברת חדשות אחת בערוצים המסחריים למשל אם רשת תתאחד עם ערוץ 10.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?