"המיוחדת" – הפרימיירה וסקירת פרק הבכורה

"המיוחדת". ששון גבאי, יעל שרוני, גל תורן, עפר שכטר, אסתר ראדה. צילום: ינאי יחיאל.

"המיוחדת". ששון גבאי, יעל שרוני, גל תורן, עפר שכטר, אסתר ראדה. צילום: ינאי יחיאל.

הפרימיירה החגיגית של סדרת המשטרה הישראלית החדשה "המיוחדת" נערכה בסינמטק תל אביב, ואירחה את הבמאי עודד רסקין ("מסודרים 2"), הכוכבים עפר שכטר, יעל שרוני, גל תורן, ואסתר ראדה, וכן רבים מהשחקנים האורחים שיופיעו בהמשך הסדרה ביניהם רומי אבולעפיה, צחי גראדשמעון בוסקילה ונלי תגר ("עספור"). עוד הגיעו גם טאלנטים של רשת, הזכיינית שתשדר את הסדרה, ובינהם מיכאל אלוני ורמי קליינשטיין מהתוכנית "The Voice", רון שחר ומשתתפי "המירוץ למיליון".

יוצרי הסדרה משה זונדר ועמי אמיר, לא חסים על הצופים ופותחים את הפרק הראשון בסצינה אלימה ובוטה שלא הייתה מביישת אף סדרת מתח תוצרת חוץ. בהמשך הפרק אנו נחשפים לצוות היחידה בה לכל אחד סגנון אישי משלו שתורם להצלחת פעילות היחידה. מיקי רוסו (שכטר), הוא השוטר החדש ביחידה, אותו מתאר שכטר כטיפוס "קשוח, אנטיפט ולא נחמד". תמי נוימן (שרוני) השוטרת היפה והמנוסה תורמת לצוות אינטליגנציה רגשית מפותחת, אהרל'ה רוזנברג (תורן) חוקר חסר גבולות אשר לדבריו של תורן "נהנה יותר מידי מהעבודה שלו", וכנעני (גבאי) המפקד למוד הניסיון שמסתיר סודות אפלים מהעבר.

על אף שסדרה לא נמדדת בפרק אחד, התאכזבתי מעט מהתרחיש הקלישאתי ופתרון התעלומה המיידי כמעט בפרק הראשון. אני מקווה שזו רק ההתחלה וכאשר יתחילו להיחשף הרבדים הנסתרים של הדמויות, תעמיק ותסתבך גם העלילה של הפרקים הבודדים. מי שגונב בעייני את ההצגה הוא גל תורן ("תעשה לי ילד"), גם הפעם דמות הילד הרע מתאימה לו בצורה מושלמת, המשחק שלו טבעי ומדויק וההומור המושחז של דמותו מספקים הנאה בכל סצינה בה הוא משתתף. בנוסף, חייבים לציין גם את העיצוב האומנותי והצילום הנהדרים שהופכים את הסדרה לחוויה ויזואלית מהנה ומפתיעה.

לסיכום, נראה כי כל התנאים לסדרה טובה מתקיימים ב"מיוחדת" נותר רק לתכנת את הממיר המקליט ולקוות שהעלילה לא תאכזב.

המיוחדת
ישראל, 2012
שידור: ערוץ 2 (רשת), ימי חמישי בשעה 22:20, החל מה-19.01.2012.
יצירה:
משה זונדר
עמי אמיר
בימוי:
עודד רסקין
תסריט:
משה זונדר
עמי אמיר
ליאורה קמינצקי
יונתן גל
עמית ליאור
משחק:
עפר שכטר
יעל שרוני
גל תורן
ששון גבאי
אסתר ראדה
נתן דטנר

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?