האחים וורנר מקפיאים את "אקירה"

אקירהאולפני האחים וורנר הקפיאו את הליכי הפרה-פרודקשן של העיבוד האמריקאי של "אקירה" בבימויו של גיום קולט-סרה ("זהות לא ידועה"), ככל הנראה בגלל עניינים כספיים. כמעט ארבע שנים חלפו מאז רכשו האולפנים את הזכויות על העלילה, שמבוססת על סדרת קומיקס-אנימה מתחילת שנות ה-1980 שגם עובדה לסרט יפני מצליח; ולפי השמועות בהוליווד, חרף הפיחות שהביא קולט-סרה לסרט (90 מיליון דולרים מתוך 150 המיליון שדרש הבמאי הקודם, אלברט יוז), האחים וורנר החליטו ככל הנראה לא לשים מבטחיהם (וכספיהם הרבים) על הפקות ענק שנטולות שחקנים מבוגרים ומנוסים בקופות. בגרסה זו אמורים היו לככב גארט הדלונד ("טרון המורשת") וקריסטן סטוארט ("דמדומים 4"), ושניהם לא הוכיחו את עצמם בינתים כמובילי פרויקטים.

אולפני האחים וורנר הם אמנם לא היחידים שמקזזים בכספים המבוזבזים על הפקת שוברי קופות פוטנציאלים, אבל הם בהחלט נכוו מכך לאחרונה: "גרין לנטרן" עם ריאן ריינולדס, עלה כ-200 מיליון דולרים, ובעמל רב מאד הצליח להכניס לאולפנים בקופות פחות מ-220 מיליון דולרים בכל העולם (קצת יותר מחצי מזה נכנס מארה"ב לבדה). לא רק שהאחים וורנר אינם היחידים, יש להם גם כמה פרויקטים שהתעכבו רבות בגלל תקציב, הראשי בינהם הוא "ההוביט".

קיצוצים דומים נערכו בפרויקטים יקרים של אולפנים אחרים גם כן: אולפני דיסני קיצצו רבות ב"פרש הבודד" (ש.ל.ר, The Lone Ranger) שהתחמק כמה פעמים כבר מביטול לחלוטין, ו"המגדל האפל" (ש.ל.ר, The Dark Tower) שמזלו לא שפר עד כדי כך באולפני יוניברסל והוא כן בוטל. גם סטיבן סודרברג, שמנפק הרבה פרויקטים למסך הגדול בזמן האחרון, הועף מבימוי "The Man From U.N.C.L.E." בגלל חילוקי דעות על התקציב.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?