"היורשים" – ביקורת

"היורשים". ג'ורג' קלוני.

"היורשים". ג'ורג' קלוני.

"היורשים" קיבל/מקבל הרבה יותר תשומת לב ממה שמגיע לו. הסיבות לציפיות הגבוהות מובנות: ג'ורג' קלוני בתפקיד הראשי, ואם זה לא מספיק – גם במאי הסרט, אלכסנדר פיין, בעל מוניטין. "היורשים" אינו סרט רע, הוא פשוט בינוני – מאוד, ובימים שבהם סרטי דרמה אמריקאים לא תקופתיים הם דבר נדיר, סרט בינוני שכזה זוכה לתשומת לב. אל תצפו לדבר, ותוכלו ליהנות ממנו (כמו במקרים רבים, עדיף לדעת כמה שפחות על עלילת הסרט).

ג'ורג' קלוני הוא אחד הכוכבים הגדולים ביותר של זמנינו, ובצדק. הוא בוחר פרויקטים מעניינים, יש לו נוכחות נהדרת, הוא נראה טוב ויש לו יכולת להיות רציני ומרגש ובאותה מידה להיות קליל ומצחיק, לפעמים באותו סרט, לעתים אפילו הכול יחד באותו קטע.

ב"היורשים" אשתו של מאט קינג (קלוני) מצויה בתרדמת. הוא מעולם לא היה אבא פעיל, ולפתע הוא מגלה מחדש את שתי בנותיו, סקוטי הצעירה ואלכסנדרה הנערה המתבגרת הפרועה. במקביל ישנו עניין בנוגע לשטח אדמה גדול באחד האיים של הוואי ששייך למשפחתו של מאט.

הבמאי אלכנסדר פיין (שיחד עם שני תסריטאים נוספים עיבד את הספר לתסריט) חובב סרטי מסע. כמו ב"אודות שמידט" ו"דרכים צדדיות" הטובים יותר שלו, גם כאן האב ושתי בנותיו יוצאים ל"טיול". מתלווה אליהם גם סיד, חבר של הבת הבכורה, שמספק את מרבית הרגעים הקומיים של הסרט- אך גם הוא אינו דמות חד-ממדית.

"היורשים". ג'ורג' קלוני, שיילין וודלי.

"היורשים". ג'ורג' קלוני, שיילין וודלי.

שיילין וודלי מוצלחת בתפקיד הבת הבכורה אלכסנדרה, והסרט מצליח לא להיות דביק ורגשני למרות שיש בו את כל המרכיבים לכך. הסרט אטי ולפעמים קצת דורך במקום. אין הרבה דברים שאפשר לזקוף לרעתו, אך גם לא הרבה לטובתו. הוא גם מכיל את סעיף מספר 6 בדברים שאני לא רוצה לראות יותר בקולנוע: דברי קריינות בפתיחת הסרט, להצגת הדמויות והסיטואציה, שלא שומעים ממנה שוב במהלך הסרט או בסופו.

במסגרת ההתלהבות המוגזמת מהסרט, "היורשים" זכה בשני פרסי גלובוס הזהב: לסרט הטוב ביותר ולשחקן ראשי; והוא צפוי להיות מועמד למספר פרסי אוסקר, כולל לסרט הטוב ביותר (אך ככל הנראה יפסיד לסרט "הארטיסט").

דירוג: ★★★☆☆

היורשים
ארה"ב, 2011
הפצה: א.ד.מטלון, החל מה-19.01.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
אלכסנדר פיין
תסריט:
אלכסנדר פיין
נאט פקסון
ג'ים ראש
קוי הארט המינגס
משחק:
ג'ורג' קלוני
שיילין וודלי
ביו בריג'ס
ג'ודי גריר
מת'יו לילארד
רוברט פורסטר

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?