שרלוט רמפלינג תגיע לישראל לפסטיבל הקולנוע הצרפתי 2012

"אנג'ל". שרלוט רמפלינג.

"אנג'ל". שרלוט רמפלינג.

השחקנית הבריטית הותיקה שרלוט רמפלינג ("מלנכוליה", "פסק דין") תגיע לראשונה לישראל במסגרת פסטיבל הקולנוע הצרפתי 2012 (ה-9 במספר). עוד יגיעו לפסטיבל גם הבמאים היהודים אריק טולדנו ואוליביה נקש עם סרטם המשותף "מחוברים לחיים", שמשך למעלה מ-19 מיליון צופים לבתי הקולנוע בצרפת ויפתח את הפסטיבל; והאחים הבמאים דויד וסטפן פונקינוס, עם סרטם המשותף "העדינות", שינעל את הפסטיבל.

רמפלינג נולדה באנגליה אך משפחתה עקרה לצרפת כשהיתה נערה, ושם גדלה ולמדה. היא הופיע בסרטים צרפתים רבים, בינהם "אנג'ל", "בריכת שחיה" ו"מתחת לחול" של פרנסואה אוזון; כמו גם "למינג", "נשיקות צרפתיות" ועוד. היא היתה מועמדת ארבע פעמים לפרס הסזאר למשחק, וב-2001 זכתה בפרס מיוחד על פועלה. האחרון בו הופיע היה הסרט "אני אנה" שבנה הבכור, ברנבי סאוקומב, ביים. לארץ היא תגיע מלווה בסרט התעודה "המראה" (The Look) של אנג'לינה מקרונה, ועוד יוקרנו בפסטיבל גם סרטים צרפתים נוספים שלה.

פסטיבל הקולנוע הצרפתי יתקיים השנה בין ה-17 במרס ל-5 באפריל, בכל הסינמטקים בישראל: תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה, חולון, ראש פינה, שדרות ואשדוד.

[…] מאקארון, יוקרנו שלושה סרטים בכיכובה של רמפלינג, שגם תתארח בפסטיבל בעצמה: הדרמה "מתחת לחול" (2000) של פרנסואה אוזון, הקומדיה […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?