שלמה בראבא וששון גבאי בכירי המוסד בהתנקשות אל-מבחוח של "כידון"

שלמה בראבאששון גבאימנשה נוי
מימין לשמאל: שלמה בראבאששון גבאימנשה נוי

שלמה בראבא, ששון גבאי, מנשה נוי, עמוס תמם וישראל קטורזה יככבו בקומדיה הצרפתית-ישראלית "כידון" המבוססת בחופשיות-רבה על פרשת ההתנקשות בבכיר חמאס, מחמוד אל-מבחוח. את הסרט כתב ויביים עמנואל נקש ("חומר למחשבה").

העלילה מתחילה בבוקר ה-20 בינואר, 2010, אחרי ההתנקשות בדובאי בבכיר חמאס, מחמוד אל-מבחוח (האחראי לחטיפתם ורצחיתם של החיילים אבי סספורטס ואילן סעדון), כאשר על שערי העיתונים בעולם פרושות תמונותיהם של חברי חוליית החיסול של המוסד הישראלי. אלא שאנשי המוסד נדהמים לגלות כי לא מדובר בסוכנים שלהם אלא בחבורת נוכלים קטנה בשם 'כידון', שבראשה עומד דניאל לוי – מהגר מישראל לצרפת, שובר לבבות כריזמטי ומומחה ברמאות ובסחר פרטי ארכיאולוגיה מזויפים (הקומיקאי היהודי-צרפתי תומר סיסלי שדובר עברית שוטפת). ראש המוסד הישראלי (גבאי) מורה על פתיחת חקירה ומגלה כי החיסול הממוקד לכאורה היה למעשה מבצע הונאה מורכב שמעורבים בו דיפלומטים צרפתים, רוסים, איראנים והמודיעין הישראלי.

בראבא יגלם סוכן מוסד בכיר המנסה להפיל את הראש המכהן; ונוי, תמם וקטורזה, ככל הנראה יגלמו סוכנים זוטרים יותר של המוסד. שלב הליהוק נמשך בימים אלו, והסרט צפוי להתחיל להצטלם כבר בחודש הבא בישראל. מיכאל שרפשטיין יפיק את הסרט מישראל דרך טופיה תקשורת, עם תמיכתם של האחים אדרי דרך יונייטד קינג.

[…] על פרשת ההתנקשות בבכיר חמאס, מחמוד אל-מבחוח. עוד מצטרפים לסרט שכתב ויביים עמנואל נקש ("חומר למחשבה"), […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?