סקירת פסטיבל הקולנוע הצרפתי 2012

"מחוברים לחיים".

"מחוברים לחיים".

פסטיבל הקולנוע הצרפתי 2012 (ה-9 במספר) ייערך מה-17.3 ועד ה-5.4 בסינמטקים ברחבי הארץ, בתל אביב, בחיפה, בירושלים, בשדרות, בראש פינה, בחולון, בהרצליה ובאשדוד. כל הסרטים בפסטיבל יוקרנו עם כתוביות תרגום בעברית, ולחלקם יתווספו כתוביות תרגום גם באנגלית.

סרט הפתיחה של הפסטיבל הוא הדרמה הקומית המוצלחת "מחוברים לחיים". הסרט היה להיט ענק בצרפת והוא הסרט הצרפתי השני הכי מצליח בצרפת אי פעם (אחרי "ברוכים הבאים לצפון" של דני בון). הוא היה גם מועמד ל-9 פרסי סזאר, כולל לסרט הטוב ביותר, וזכה בפרס אחד: עומר סיי זכה בקטגוריית השחקן הטוב ביותר, ובכך גבר על פרנסואה קלוזה שהיה מועמד גם הוא על הסרט, ועל ז'אן דז'ורדין ("הארטיסט"). הסרט, המבוסס באופן חופשי על סיפור אמיתי שהונצח בסרט תיעודי, מספר על דריס (עומר סיי) שמוצא את עצמו מטפל בפיליפ (פרנסואה קלוזה, "אל תגלה", "שקרים לבנים קטנים"), גבר עשיר מאוד המרותק לכיסא גלגלים ונכה מהצוואר ומטה.

בין שאר הסרטים שיוקרנו בפסטיבל סרטים צרפתיים מוערכים ומצליחים מהשנה האחרונה: דרמת המשטרה "פוליס"; הדרמה "מלחמת החיים" (או "המלחמה הוכרזה") שנבחרה לייצג את צרפת בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר באוסקר השנה; "המאומצים" שכתבה, ביימה ומככבת בו מלאני לורן ("ממזרים חסרי כבוד"); "הן" עם ז'ולייט בינוש; ו"העדינות" עם אודרי טאטו ("אמלי").

"מלחמת החיים".

"מלחמת החיים".

במסגרת הפסטיבל יתקיים מחווה לשחקנית האנגלייה שרלוט רמפלינג, שמצאה הצלחה גם בקולנוע הצרפתי ובשנים האחרונותו הופיעה גם ב"מלנכוליה" ו"הדוכסית". מלבד סרט תיעודי חדש אודותיה, "המבט- אוטופורטרט מבעד לאחרים" של אנג'ליקה מאקארון, יוקרנו שלושה סרטים בכיכובה של רמפלינג, שגם תתארח בפסטיבל בעצמה: הדרמה "מתחת לחול" (2000) של פרנסואה אוזון, הקומדיה "נשיקות צרפתיות" (2002) של מישל בלאן וסרט הפתיחה של פסטיבל קאן ב-2005 "למינג" של דומיניק מול.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?