הסרט הישראלי "המשגיחים" יפתח את פסטיבל דרום 2012

"המשגיחים". מימין: גל פרידמן, רועי אסף ואיציק גולן. צילום: דניאל קמניסקי.

"המשגיחים". מימין: גל פרידמן, רועי אסף ואיציק גולן. צילום: דניאל קמניסקי.

הסרט הישראלי "המשגיחים" של מני יעיש (סרט ביכורים) יפתח את פסטיבל קולנוע דרום 2012 (ה-11 במספר) בשדרות. את הסרט כתב וביים יעיש, ומככבים בו רועי אסף ("בלו נטלי" ו"עדות" שפתח את הפסטיבל אשתקד), גל פרידמן ("בופור"), רותם זיסמן-כהן ("אדמה" ובקרוב ב"העולם מצחיק") וגילי שושן ("האסונות של נינה").

הסרט מספר על חבורה של שלושה ברסלבים בבת ים, שכופה את הכבוד לדת בשכונתם באמצעות אלימות. כאשר מגיעה בחורה חדשה (זיסמן-כהן) לשכונה, מנהיג החבורה (אסף) מתקרב אליה רגשית חרף חוסר הצניעות שלה והקשר עם החבורה שבראשה הוא עומד הולך ומתרופף. נראה שהפסטיבל מנסה ליצור שוב כותרות עם סרט הפתיחה הבעיתי הזה, אחרי שבשנה שעברה שרת התרבות לימור לבנת, התבטאה כנגד סרט הפתיחה "עדות" עוד בטרם הוקרן לראשונה – ומשכה אליה הרבה אש (ויחסי ציבור לפסטיבל).

"פסטיבל קולנוע דרום הוא המקום הרלוונטי ביותר להקרין בו את 'המשגיחים'," מסר במאי הסרט, מני יעיש. "זהו פסטיבל מקורי ובועט שנותן בית לקולנוע צעיר שפועל מחוץ לזרם המרכזי. החיבור בין שדרות בת ים והזרמים הצעירים בקולנוע נראה לי טבעי ונכון. כיוצר שמגיע מבת-ים אני מזדהה יותר עם שדרות מאשר עם תל אביב." המנהלים האמנותיים של הפסטיבל, ארז פרי ואפרת כורם, מסרו: "הסרט מעלה אל פני השטח קונפליקטים מודחקים ואי נחת בחברה הישראלית, בשפה קולנועית צעירה, אנרגטית וחתרנית. הבחירה ב'המשגיחים' כסרט פתיחה משקפת את רוחו של הפסטיבל, הנעה תמידית בין קצוות – תרבותיים, דתיים, חברתיים, אסתטיים ופוליטיים."

פסטיבל דרום יפתח השנה ב-10 ביוני, וטרם נמסר על פני כמה ימים יתפרס.

[…] לראות את השחקנית רותם זיסמן-כהן גם בסרט הפתיחה וגם בסרט הנעילה, והיד עוד […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?