פרסים לישראלים "הדירה" ו"תפרים" בפסטיבל טרייבקה 2012

"תפרים". שירה קצנלבוגן, ריקי בליך.

"תפרים". שירה קצנלבוגן, ריקי בליך.

הסרטים הישראלים "הדירה" של ארנון גולדפינגר ו"תפרים" של עדיה-אמרי אור קטפו שני פרסים בפסטיבל הסרטים טרייבקה 2012 (ה-11 במספר), שבניו יורק, ארה"ב. "הדירה" קטף את פרס העריכה שביצעה טלי הלטר-שנקר, ואילו "תפרים" זכה בפרס הסטודנטים בעלי החזון.

על "הדירה" בו הבמאי מגלה קשר בין סבו וסבתו היהודים הגרמנים עם פושע נאצי גם אחרי תקופת השואה (ביקורת מאת אלי שגב), כתבו השופטים בנימוקיהם כי הפרס מוענק "על סיפור שמסופר בצורה כישרונית כל כך עד שאפילו שחשבנו שהנושא העסיק הרבה סרטים מצוינים, להפתעתנו הגיח סיפור חדש שהפתיע אותנו, החזיק אותנו על קצות הכסאות שלנו, וישאר איתנו." את בחירת "תפרים", נימקו השופטים כי הוא "סרט כתוב היטב ומשוחק בעוצמה שחושף את הקשיים של שתי שותפות לחיים אשר בוחרות להביא ילד לעולם ומוצאות את עצמן על פי התהום של מערכת היחסים בינהן."

שווי פרס העריכה לסרט התיעודי זיכה את "הדירה" ב-5,000 דולר; ואילו פרס הסטודנטים בעלי החזון זיכה את אור בתמיכה אמנותית מחברת 'אפל' ומאמנים שתורמים את עזרתם לזוכי הפסטיבל בקטגוריה. אור היא סטודנטית באוניברסיטת תל אביב, טלי הלטר-שנקר היא בוגרת האוניברסיטה כמו גם גולדפינגר, שגם מרצה שם כיום.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?