"אננדה" – ביקורת

"אננדה". דנה מודן, קייס נאשף, משה אשכנזי.

"אננדה". דנה מודן עם קייס נאשף מימינה ומשה אשכנזי.

עם הסדרה העלילתית החדשה שלה "אננדה", דנה מודן מוכיחה שוב שהיא הצפונבונית המתנשאת הכי מקסימה על המסך הקטן. עם כל הכבוד לכוכבת "אבידות ומציאות", מיה דגן – מודן עם המבט העייף והסנובי שלה, היא הישות המתאימה ביותר ליריית הטקסטים המושחזים שכתבה.

חלפו להן 8 שנים מאז רעננה מודן את המסך הקטן עם הסדרה "אהבה זה כואב", שלקחה את סטריאוטיפ המוסכניק הערס, וזרקה אותה למימי האהבה הטלויזיונים. אלו היו ימים תמימים יותר, לפני שארז טל קיבע ב"אח הגדול" את העובדה כי המדינה הזו אוהבת לחבק את הערסים הרגישים. אחרי "אהבה זה כואב" היא כתבה את הסרט "אבידות ומציאות" שפוצל לסדרת טלויזיה במקום לככב על המסך הגדול, והמשיכה את הביקורתיות הצינית של "דאבל דייט" עם תוכניות כמו "עונת החתונות" ו"טינופת". אין יוצרי טלויזיה ישראלים רבים שיקבלו לידם את המימון הנדרש כדי לצלם בחוץ לארץ סדרה חדשה שטרם הוכיחה את עצמה. העובדה שמודן קיבלה לידיה תקציב שכזה, מראה על הוכחת היכולת שהדגימה בפני הוט (או על הניסיון של הוט להראות שגם היא מסוגלת כמו המתחרה 'יס' ו"אבודים באפריקה" שלה).

ב"אננדה", המילה ההודית ל'אושר מושלם', מודן היא אנה, אישה שמנסה לצאת לחופשה בהודו עם החבר שלה (יחזקאל לזרוב) אך טעות גורמת לה להשאיר אותו מאחור ולנסוע לבד. הזוג מרבה לריב, ולא הרבה אחרי שאנה מגיעה להודו – הזמן להיפרד מגיע. כל מה שאנה רוצה הוא לשוב הביתה, אך שלל תקלות בארץ החדשה אליה הגיעה, גורמים לה להתנחם בחיקם של שני ישראלים ששוהים איתה במקום המבודד אליו נקלעה. את תפקיד הישראלי הערס מגלם משה אשכנזי (בקרוב ב"העולם מצחיק") ואת תפקיד הישראלי הרגיש מגלם קייס נאשף ("פרשת השבוע"). הגיבורה חייבת להתאהב בגבר הכי-לא-מתאים לה, וזה כנראה יהיה נאשף, שממש בפרק הבא נקבל את האישור כי הוא ערבי.

קל לראות קוים לדימיון בין "אננדה" לבין "אהבה זה כואב", מה שמבטיח הצלחה לסדרה. אם ב"אהבה זה כואב" מודן נדרשה להפוך את דמות הערס של אסי כהן לפחות נלעגת ויותר חביבה ומתאימה לאהבתה של הדמות הראשית שם – כאן היא משוחררת מהדרישה הזו כשמושא האהבה החדש הוא ערבי. לכן אשכנזי מקבל לידיו דמות הרבה יותר משעשעת ומהנה (סצינת הקללה-תודה מבטאת זאת בצורה טובה). את נאשף ראינו כבר בתפקידים רגישים, וגם הוא משתלב בצורה טובה בדמות שלו. התסריט והבימוי נשארים מפוקסים לקומדיה צינית אך מעודנת (להבדיל מ"תנוחי" הקטסטרופלית שהוט הקדימה להתחיל לשדר החודש לפני "אננדה") ששווה יהיה להתמיד ולצפות בה.

דירוג: ★★★★½

אננדה
ישראל, 2012
הפצה: HOT, ימי שבת בערוץ HOT3, החל מה-28.04.2012.
קדימון:

יצירה:
דנה מודן
בימוי:
אוהב פלנץ
תסריט:
דנה מודן
משחק:
דנה מודן
קייס נאשף
משה אשכנזי

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?