yes העלתה את מחירי ערוצי פרימיום – עד 16 אחוזים

yes יס טלויזיה בלויןyes העלתה את מחירי ערוצי פרימיום בשיעור של עד 16 אחוזים, ואת מחיר ה-VOD ב-50 אחוזים, החל מה-1 במאי. העליה במחירים נעשתה שבועות ספורים לאחר שגם המתחרה HOT העלתה את המחירים, ולזה בישראל קוראים: תחרות.

בין הערוצים שתעריפם החודשי עלה בכשקל חדש אחד, ניתן למצוא את ערוץ לוגי, הופ ילדות ישראלית, ערוץ האוכל, הבריאות, והסרטים ההודים 'יס בוליווד'. ערוצי האירוטיקה וערוצי הספורט (שמחירם נקבע חיצונית על ידי מפעילי הערוצים) עודכנו במחירים של עד 5 ש"ח (לכדי מחיר של בין 36.90-49.90 ש"ח), כמו גם מחירו של ה-VOD (לכדי מחיר של 14.90 ש"ח). "אכן חלה עלייה של בין 1-2 שקלים בחלק מערוצי הפרימיום," נמסר מיס, "המייצגות את העלייה בתשומות שחווה כלל המשק בחודשים האחרונים. באשר לערוצי הספורט, עלותם נקבעת על-ידי הערוצים עצמם חיצונית לחברה, ועל כן מחירם זהה בפלטפורמות השונות."

ביס מפנים אצבע מאשימה כלפי הרגולציה: "יש לציין כי מדינת ישראל היא מהבודדות בעולם שבהן לא ניתן לטלוויזיה רב-ערוצית להציע פרסום, אשר היה מאפשר את הוזלת המחירים שמציעה החברה." אך אנו יודעים כי שוק הפרסום בישראל הוא פצפון מלכתחילה, ואפילו הזכיינית הגדולה של ערוץ 2 'קשת', נאלצה להדק את החגורה כאשר היו בעיות בתחום עם עליתה של המחאה החברתית בקיץ, והמשבר הכלכלי העולמי. קשה להאמין שמדיניות פרסום גם בערוצי יס היתה מוזילה לאורך זמן את המחירים.

ראוי לציין כי הוט מצידה, יקרה את ערוצי הפרימיום שלה בעד 40 אחוזים (בהתאם למסלול, ולהוציא ערוצי האירוטיקה והספורט). המחירים שלה גם גבוהים יותר בחלק מהאפיקים, ולמשל המחיר החודשי לשירות ה-VOD עלה לכדי 19.90 בחודש. עם זאת, כדי להוזיל את ההתקשרות עם הוט, ניתן להזמין חבילת 'טריפל' המשלבת את הטלויזיה הרב-ערוצית עם אינטרנט וטלפוניה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?