"מעשייה אורבנית" – טריילר לסרט הישראלי עם זהר שטראוס ואוהד קנולר

אידיבי למען הקולנוע הישראלי – סרט הדרמה הישראלי "מעשייה אורבנית" של אליאב לילטי, התחדש בטריילר רשמי ראשון לכבוד הקרנות האקדמיה הישראלית לקולנוע מהן יבחרו מועמדי פרסי אופיר 2012. הטריילר מציג עירום, ולכן אנו ממליצים את הצפיה בו למבוגרים בלבד (Red Band אם תרצו). הטריילר מציג סרט הזוי מעט, אך עם שמות חזקים: זהר שטראוסאוהד קנולרמיכל שטמלראלי גורנשטיין ואחרים.

העלילה מספרת על אח ואחות בני 17 (נעה וברק פרידמן) שעל ערש דווי, ביקשה אימם שימצאו את האב שעזב אותם כשעוד היו תינוקות. מסעם בעקבות האב מוליך אותם בין בתי חולים, מוסדות סיעודיים ובתי מעצר, בהם הם פוגשים אנשים המעניקים לצמד בעל הקשר האקסצנטרי, הצצה כואבת ופרובוקטיבית אל העתיד המצפה להם.

הטריילר של "מעשייה אורבנית" לכבוד הקרנות האקדמיה הוא צעד חריג ולא שגרתי בנוף הקולנועי הישראלי. משום מה, פרסי אופיר נחשבים בתעשיה למקפצה לקראת העליה לבתי הקולנוע – משהו להתפאר בו. זאת על אף שמשאל פשוט, יוכיח שמרבית הציבור שאינו מהתעשיה – כלל לא יודע מהם פרסי אופיר. אך נראה שהקולנוענים שבחרו להציב את סרטיהם במסלול הפרינג' החדש של פרסי אופיר, מבינים את המשמעות האמיתית של זכיה בפרס: תעודת הערכה לטיב הסרט ו/או העשיה בו. מתוך כך, נראה שהם אינם ממתינים לפרסים ואז נזכרים להפיץ את הסרט שלהם לקהל הרחב שיריע להם בפרסי אופיר, אלא בוחרים לרוץ אל עבר הפצה בבתי הקולנוע (סינמטקים בלבד לרוב), ומבינים שהפרסים הם הבונוס. סרטים מאת קולנוענים שכאלה הם "יותר איטי מלב" (בקרוב בקולנוע), "המשימה איקס" (כבר עלה בקולנוע), "ג'ו ובל" (כבר עלה בקולנוע) ואחרים.

הלוואי ויותר קולנוענים ישראלים יחשבו על הקהל. עבור קולנוענים שאינם מספיקים "לסגור" הקרנות לסרטים שלהם בטרם מתחילות הקרנות האקדמיה, נותר להישען על הקרנות בפסטיבלים ובאזז בעקבותיהם. אחרת, אף אחד לא ישמע על הסרט ויטרח להגיע להקרנת האקדמיה (אין חיוב על מצביעי האקדמיה לצפות באחוז מסוים מן הסרטים). אליאב לילטי לא הסתפק בהקרנת הסרט שלו בפסטיבל דרום, ובחר להפיק גם טריילר שיגרה אנשים לצפות בסרט שלו. מעשה מצוין, והשלב הבא הוא להפיק ולהפיץ טריילרים לסרטים ישראלים בטרם יוקרנו בפסטיבלים. או אז נגיע למקום האידאלי בשיווק הקולנוע הישראלי.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?