פסטיבל ירושלים 2012: המלצות צפיה

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים 2012 (ה-29 במספר) נפתח אמש (ה') עם הקרנת הסרט "לרומא באהבה" של וודי אלן. בשנה שעברה לא זכתה התוכנית הישראלית של הפסטיבל לעדנה מצד מבקרי הפסטיבל, והשנה נראה כי יש סיכוי לתקן את המצב. כמו כן, הפסטיבל יציג השנה לצד סרטי האיכות וסרטי הפסטיבלים, גם סרטים טראשים-למראה שקנו לעצמם שם פופולרי בפסטיבלים קודמים. ברשימה להלן אסקור רשימה של סרטים שהתברכו בבאזז חיובי בעולם או שהתקציר שלהם נשמע מענין או פשוט סרטים שנוגעים בנושאים מיוחדים ובלתי שגרתיים.

קולנוע ישראלי

"חיותה וברל". יוסף כרמון, רבקה גור.

"חיותה וברל". יוסף כרמון, רבקה גור.

"חיותה וברל"עמיר מנור

זו הקשישים בשם הסרט (יוסף כרמון ורבקה גור) מתפכח מחלומותיהם להפוך את ישראל למדינת רווחה, ומחליטים לעצור את הסבל הפיסי והרוחני דרך השמת קץ לחייהם.

—–

"המשגיחים"מני יעיש

סרט הביכורים הישראלי שפתח את פסטיבל דרום האחרון, גורף שבחים מקיר לקיר. לא רק שבחים – גם פרס מפסטיבל קאן. זהו הסרט הישראלי שהכי קרוב להקרנות בבתי הקולנוע (12.7) אך מי שירצה יוכל לצפות בו באוירת הפסטיבל, במסגרת התחרות הראשית. העלילה מספרת על חבורת כופי דת בשכונה בת-ימית, שמנהיגה מתאהב בנערה החדשה בשכונה שאינה הולכת לפי החוקים שלהם.

—–

"רווקה פלוס"דובר קוסאשווילי

הבמאי המוערך דובר קוסאשווילי ממשיך למרוד בחיבוק לו זכה מאז "חתונה מאוחרת", ויצר סרט על צעירה בת כשלושים שאימה מזייפת מחלה רק כדי שתיכנס להיריון. הסרט ספג ביקורות נוקבות על יחסו לנשים בהקרנות מוקדמות שנערכו, אך אין דבר כזה פרסום רע. קוסאשווילי מצידו טען כי מדובר באמנות.

"רווקה פלוס". יעל טוקר מלפנים, ומאחור מיכל ינאי ומיקי לאון.

"רווקה פלוס". יעל טוקר מלפנים, ומאחור מיכל ינאי ומיקי לאון.

—–

קולנוע עולמי

"אלויס נבל" (Alois Nebel), תומאש לונאק, צ'כיה

סרט אנימציה בשחור לבן שנוצר על פי תנועותיהם של אנשים חיים (רוטוסקופ), ומספר על עובדת תחנת רכבת נידחת, שכאשר הערפל יורד – הוא הוזה דמויות ומאורעות ממלחמת העולם השניה. כאשר הוא מכיר את "האילם" במוסד פסיכיאטרי בו אושפז, הוא נאלץ להתמודד עם הסיוטים שלו. הטריילר נראה פשוט מצוין, ובפרט האנימציה:

—–

"פשיטה" (The Raid), גארת' אוונס, אינדונזיה

במאי וולשי שפועל מאינדונזיה, יצר מותחן פעולה שגרף באזז עולמי עצום – הן בשל ההצגה הרוויה באלימות שלו והן בשל כוריאוגרפיה מתוחכמת. העלילה מספרת על קומץ לוחמי הכוחות המיוחדים באינדונזיה, שמנסים לפלוש לבנין דירות בן 15 קומות בג'קרטה (בירת המדינה), בו מתבצר מלך העולם התחתון.

—–

"הואלס האחרון". סת' רוגן, מישל וויליאמס.

"הואלס האחרון". סת' רוגן, מישל וויליאמס.

"הואלס האחרון" (Take This Waltz)שרה פולי, קנדה

השחקנית-במאית שרה פולי ("הרחק ממנה" כבמאית ו"אף אחד לא מושלם" כשחקנית) לקחה את מישל וויליאמססת' רוגן ולוק קירבי למשולש אהבה מסקרן: היא (מישל) פוגשת זר במטוס (קירבי), ניצוצות עפים באויר אבל היא מודיעה כי היא נשואה (לרוגן). כשהיא שבה הביתה, היא מגלה כי הזר הוא השכן החדש בשכונה.

—–

"הדשוט" (Headshot), פן-אק רטאנארואנג, תאילנד-צרפת

העלילה הבסיסית נשמעת לא חדשנית במיוחד: שוטר שהפך לרוצח שכיר סופג פגיעה קטלנית אך נכנס לתרדמת. ההמשך הוא המיוחד: כעבור שלושה חודשים בתרדמת, השוטר-רוצח מתעורר ומגלה כי הוא רואה הכל הפוך. פיסית: הפוך (180 מעלות). כעת העלילה מדלגת בין העבר להווה, ומפגישה אותנו עם האירועים בחייו.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?