פרס ל"זייתון" של ערן ריקליס מפסטיבל טורונטו 2012

"זייתון". עבדאללה אל אקל, סטיבן דורף.

"זייתון". עבדאללה אל אקל, סטיבן דורף.

הסרט הישראלי "זייתון" של ערן ריקליס קטף את הפרס השלישי (Second Runner Up) של קטגורית פרסי הקהל פסטיבל הסרטים טורונטו 2012 (ה-37 במספר) בקנדה. בפרס הראשון של הקטגוריה זכה "אופטימיות היא שם המשחק" (Silver Linings Playbook) של דיויד או. ראסל ובכיכובם של בראדלי קופררוברט דה נירו וג'ניפר לורנס. בפרס השני זכה "ארגו" של בן אפלק ובכיכובו.

"זייתון" מספר על ברית לא-שגרתית בין פליט פלשתיני בן 12 לבין טייס קרב ישראלי (סטיבן דורף, "נקודת שבירה") שמטוסו הופל בביירות של שנת 1982. חוסר האמון הראשוני בינהם מתפתח לכדי ידידות שפורצת דרך מילוט החוצה מלבנון אל מקום ששניהם קוראים לו בית.

בפרס תא המבקרים פיפרסקי זכה "בתוך הבית" (ש.ל.ר, Dans la maison) של פרנסואה אוזון, "על השגת בידור מחושב בצורה מיוחדת שמטשטש את ההפרדה בין מספר הסיפור לבין הסיפור המסופר," נימקו השופטים. בפרס פיפרסקי לסרט ביכורים זכה "נערת ליווי" (ש.ל.ר, Call Girl) של מיקאל מרסימיין. בפרס הסרט הקנדי הטוב ביותר זכה "בכל זאת לורנס" (ש.ל.ר, Laurence Anyways) של קסוויאר דולן.

[…] הוקרן בפסטיבל טורונטו וקטף את הפרס השלישי של קטגורית פרסי הקהל. באנגליה הוקרן בפסטיבל לונדון BFI, והוא עתיד להיות מוקרן […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?