הוכרזו זוכי פרס אמנות הקולנוע 2012, בינהם: אורי ברבש ורוני קידר

"באני לאב".

רוני קידר.

הוכרזו חמשת הזוכים בפרס אמנות הקולנוע מטעם משרד התרבות והספורט לשנת 2012: הבמאי אורי ברבש ("אביב 41", "טירונות"), הבמאית רוני קידר ("באני לאב", "ג'ו + בל"), הבמאי אילן יגודה ("זר במקום מוכר"), המפיק והבמאי לוי זיני ("א' תחסל אותם"), והצלם פיליפ בלאיש ("הדירה"). הפרס, בשווי כולל של 250 אלף ש"ח (ואשר יחולק בינהם באופן שווה – 50 אלף ש"ח לזוכה) מיועד לקולנוענים ישראלים פעילים העוסקים ביצירה קולנועית רציפה. צוות השופטים כלל השנה ד"ר ניסים קלדרון, אירית שמגר, ערה לפיד, מיכה שגריר ואילן מושנזון, ולהלן נימוקיו לבחירותיו:

אורי ברבש – "אורי ברבש מוותיקי במאי הקולנוע בארץ. הוא יצר הן בז'אנר התיעודי והן בז'אנר העלילתי. סרטיו מצטיינים ברגישות חברתית עמוקה וברמה גבוהה של מקצועיות באשר לתחומים השונים של אמנות הקולנוע. אורי ברבש מוסיף ומתחדש ומרענן את דרכי הביטוי הקולנועיות שלו."

רוני קידר – "רוני קידר היא מן הכישרונות הצעירים הבולטים. עבודתה מעידה על תשוקה והעזה וגם על הבנה עמוקה של המדיום הקולנוע."

אילן יגודה – "אילן יגודה הוא קולנוען בולט ומרכזי במפת הקולנוע התיעודי, בעל נכונות להשקיע עבודה שקדנית ומרובה ובעל מבט אישי בסרטיו."

לוי זיני – "לוי זיני הוא במאי וגם מפיק בעל הישגים בולטים בשני התחומים. עבודתו מאופיינת במגוון רחב של נושאים ובמגוון רחב של סגנונות קולנועיים. בולטת במיוחד יכולתו להפיק הרבה מן המרואיינים כמראיין דוקומנטרי. לוי זיני הוא בעל מחויבות מיוחדת כלפי מוקדי התרבות והחברה בישראל."

פיליפ בלאיש – "בלאיש צלם קולנוע ותיק ומוערך. עבודתו בעיקר בתחום הדוקומנטרי מצטיינת ברגישות אמנותית וביכולת מיוחדת לשתף פעולה עם סגנונות בימוי שונים ומגוונים."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?