"המפץ הגדול 6" – ביקורת

"המפץ הגדול".

"המפץ הגדול".

הצפיה בשני הפרקים הפותחים של העונה השישית של "המפץ הגדול" מעלים תהיה לאן הלכה הקומדיה, ואיך נכנס חזק כל כך נושא מערכות היחסים הרומנטיות לעונה החדשה? אוקי, הבנו שגם החנונים יכולים להשיג בחורות, אפילו להתחתן, אבל בבקשה, אל תשכחו למען איזו מטרה אתם פה: להעביר לנו עשרים ומשהו דקות של כיף שיחזיקו לנו חיוך על הפנים מרבית הזמן, ולא לדסקס דילמות אנושיות על אופי היחסים של החבורה המתקדמת.

"המפץ הגדול" אף פעם לא המריאה למעמד של הסדרה הכי מצחיקה בטלויזיה, אבל היא הצליחה להנפיק במרבית פרקיה כמה רגעים מוצלחים מאד, ושירתה היטב את המטרה לגרום לצופה להרגיש טוב במשך עשרות דקות ספורות. העונה החמישית היתה מוצלחת במיוחד, והסתיימה עם עזיבתו של האוורד (סיימון הלברג) לחלל, כשכל החבורה צופה במעבורת שלו ממריאה.

"המפץ הגדול 6" פותחת בנקודה הזו, וממשיכה בדיוק משם. האוורד עכשיו בחלל, ועדין יש לו שתי נשים מאחורה שהוא צריך ללהטט בינהן – אישתו הטריה ברנדט (מליסה ראוץ') ואימו היהודיה הטיפוסית-באופי אך דוחה-בהתנהגות. אם בעונה הקודמת היו רמזים לתחרות בין השתים על תשומת הלב שלו (למשל הפרק בו נאלץ האוורד להחליט האם להמשיך לגור בבית אימו גם אחרי שיתחתן עם ברנדט), בפרקים הראשונים של העונה החדשה – הנושא מקבל תשומת לב מלאה.

"המפץ הגדול". סיימון הלברג.

"המפץ הגדול". סיימון הלברג.

אילו היה זה קו העלילה היחיד שחובק בצורה עמוקה כל כך את מערכת היחסים הרומנטית, עוד היה יכול להיות נחמד; אבל התסריטאים החליטו ללכת על כל מערכות היחסים ביחד. פני (קיילי קוקו שתמיד מעווה את פניה בדיוק באותה הצורה) לא יודעת האם היא מאוהבת בלאונרד (ג'וני גלקי המעצבן בסרקזם שלו) שרוצה להתחתן איתה; איימי (מיים ביאליק) רוצה לקבל אישור לרגשותיו של שלדון (ג'ים פרסונס); ואילו ראג' (קונאל נייאר) נשאר בלי האהבה ההומואית-הסמויה שלו, ונאלץ לפנות לאהבה הומואית אחרת (שלא שולבה בעלילה בצורה חכמה מספיק).

עומס היתר הרומנטי הזה לא השאיר הרבה מקום לקומדיה, והעסיק את שני פרקי הפתיחה של "המפץ הגדול 6" עם הרבה התחבטויות והרבה דרמה-ברוח-טובה. נקוה שאחרי ששלדון ציטט את פיטר פרקר, לפחות הוא יוכל לחזור לעצמו ולהיות אחראי למרבית הצחוק מהתוכנית.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?