"המלכודת" – ביקורת

"המלכודת". אוליביה ווילד.

"המלכודת". אוליביה ווילד.

"המלכודת" מצליח להיות מותח בסצינות האקשן שלו, אבל גם אותן מקלקל עם תצוגה של זוועות לא נעימות לעיכול, ומסתכם בתור סרט שהיה צריך לדלג על בתי הקולנוע ולהעביר את הזמן לאנשים שמעדיפים לצפות בסרטים בבית.

את "המלכודת" ביים סטפן רוזוביצקי, שקנה לעצמו תהילה הוליוודית בזכות סרטו זוכה פרס האוסקר "הזייפנים" (קראו סקירה מעולה מצד יונתן דורון כאן באידיבי). בפועל, גם "הזייפנים" לא היה סרט מי-יודע-מה, אבל כשהנושא שלך הוא השואה והצלחת לייצר סרט ברמה בינונית לפחות, הפרס הנחשק בכיס שלך.

העלילה שכתב זאק דין, לא נשמעת בבסיסה נוראית. ישנם אח ואחות שביצעו שוד גדול, אבל עוברים תאונה ושוטר שעובר באיזור מגלה אותם והם נאלצים להרוג אותו. ביודעם כי המשטרה תפעיל מצוד בעקבותם, הם מתפצלים וקובעים להיפגש כשהרוחות תירגענה (תודה לסלולר), אך הכיוון שלהם נשאר גבול קנדה.

בעוד האח לא ממש מנסה להנמיך פרופיל והורג כל דבר בדרכו, כולל אב-חורג אלים ואכזר לילדה קטנה (והנה לכם הזוית האנושית); האחות מנסה לפתות את דרכה אל קנדה ופוגשת בג'יי שבדיוק השתחרר מהכלא ועכשיו נוסע אל הוריו השוכנים קרוב לגבול. השניים מפתחים מעין רומן, שהאחות מתעתעת בנו ובג'יי האם הוא אמיתי, או אמצעי בלבד להתקדם.

את זוג האחים אדיסון ולייזה מגלמים אריק באנה ואוליביה ווילד, וזה מצליח להיבלע למרות שלא נראית בינהם איזו כימיה משפחתית כלשהי. הקשר המשפחתי מאבד עוד יותר מאמינותו, כאשר לייזה אומרת לאחיה כי מותר לו להסתכל כמה היא סקסית (לכאורה בפעם הראשונה לאחר כשלושה עשורים שלהם יחד על פני האדמה). אריק באנה עוד לא הפגין כישורי משחק טובים בסרט כלשהו, וכאן הוא עושה דמות שדומה לתפקיד שלו ב"האנה" המוצלח הרבה יותר, ששם את הדגש על האישה בתור מכונת ההרג.

כאן, בניגוד ל"האנה" שבו כיכב באנה, האישה משתמשת ביופיה ורוב הזמן מוצגת בתור שברירית שאין לה עוד מה להציע, במשחק שונה מאד של אוליביה ווילד מהתפקיד שפרסם אותה בסדרה "האוס". סיסי ספייסק וכריס כריסטופרסון מגלמים את ההורים של ג'יי (צ'ארלי האנם שמאד אוהב לצעוק ולהבהיל, במקום להפגין כישורי משחק), אל ביתם בחג ההודיה מתנקזת כל העלילה המשעממת, וגם הם מדגימים את האישה החלשה והגבר הכוחני. רק קייט מארה מגלמת אישה עוצמתית, אשר מקבלת במהלך התסריט שוב ושוב על הראש בהיותה אישה (גם היא מצד הגבר בחייה – הוא אביה), רק כדי שתצליח להוכיח את עצמה ביום מן הימים (מן הסתם כאשר העלילה תגיע לשיאה).

"המלכודת". אריק באנה.

"המלכודת". אריק באנה.

אם בכל זאת תחליטו להשקיע את זמנכם וכספכם בצפיה בסרט, הכינו עצמכם למספר סצינות לא קלות לעיכול כאמור, כגון גדיעת איברים ומעשי חיטוי לא נעימים. הסרט ניסה שני שמות – Kin ו-Blackbird, לפני שהגיע לשמו הלועזי הנוכחי Deadfall, שנובע מעולם הצייד (מלכודת לבעלי חיים), נושא חזק בעלילה ובאיזור הגיאוגרפי.

דירוג: ★☆☆☆☆

המלכודת (ארה"ב, 2012)
בימוי: סטפן רוזוביצקי | תסריט: זאק דין | הפקה: מארק קובן , גארי לוינסון | משחק: אריק באנה , אוליביה ווילד , צ'ארלי האנם , סיסי ספייסק , כריס כריסטופרסון
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-29.11.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?