השופט אישר הזכויות על "ווצ'מן" לפוקס

הניו יורק טיימס מדווח כי שופט פדרלי בארה"ב, פסק לטובת אולפני 20th Century Fox בטוענה כי קיימות לאולפנים זכויות בסרט "ווצ'מן" (ש.ל.ר, Watchmen) של אולפני האחים וורנר. יחד עם חברת ההפקה Legendary Pictures, הפיקו אולפני האחים את "ווצ'מן" על פי קומיקס של אלן מור ודייב גיבונס, והוא מיועד להפצה בארה"ב במארס הקרוב.

כזכור, בשלהי שנות ה-1980, אולפני פוקס רכשו את הזכויות להפקת סרט על פי הקומיקס עם המפיק לורנס גורדון ("הלבוי 2: צבא הזהב"). לבסוף הם פרשו מהפרויקט, וגורדון דילג עם הפרויקט מאולפן הפקה אחד למשנהו, בעוברו בדרך את פאראמאונט ואת יוניברסל. לבסוף אולפני האחים וורנר ולג'נדרי התעניינו בהפקת הסרט, תוך שפאראמאונט יפיצו מחוץ לארה"ב (לישראלים זה לא כל כך משנה, כי גם פאראמאונט וגם וורנר מופצים בידי גלובוס גרופ).

השופט, גארי א. פיס, יעץ לשני הצדדים שלא להתברבר בערעורים וכדומה, ולחתור להסדר בינהם.

ובחדשות אחרות

דיסני פרשו מהפקתו ומימונו של פרק ה"נרניה" השלישי, מטעמי "תקציב ולוגיסטיקה". בואו נדבר תכל'ס, הפקת הסרט השני עלתה 200 מיליון דולרים, אבל בקופות בארה"ב גרף הסרט רק 141 מיליון דולרים (סך הכל בעולם, בבתי הקולנוע בלבד וללא DVD) כמעט 420 מיליון דולרים. נשמע אולי הרבה, אבל במספרים של אולפני הפקה ענקיים זה כנראה לא מספיק.

—–

יש שמועות שסילבסטר סטאלונה מנסה להביא את עמיתתו ל"איש ההרס", סנדרה בולוק, שתצטרף לקאסט שלו ב"ברי הקרבה" (ש.ל.ר, The Expendables). לסרט כבר הצטרפו ג'ייסון סטתהם וג'ט לי.

—–

HOT וערוץ 10 חידשו את ההסכם בינהם לשידור תכנים ב-VOD. בין 35 התוכניות שירוצו גם ב-VOD, ישארו תוכניות האקטואליה ומהדורות החדשות, ובמקביל גם "הישרדות – איי הפנינה".
ב-yes אגב, רוצים את ערוץ האח הגדול – המשדר 24 שעות מה קורה בדירה – לכשתעלה העונה השניה של תוכנית המציאות.

—–

yes הודיעה כי תשקיע 5.4 מיליון ש"ח בסרטי תעודה ישראלים. הסכום יתחלק בין 18 סרטים באופן שוה (300 אלף ש"ח). בין הזוכים, מבקר הקולנוע יאיר רוה, שיביים סרט על חייו ומותו של היוצר הצעיר שרון עמרני, שטבע בים.

—–

הסינים ביקשו כל כך הרבה שיפוצים ב"אביר האפל" לפני שיסכימו להקרינו בארצם, עד שאולפני האחים וורנר ויתרו על הפצתו בסין לחלוטין.

—–

פתיחת העונה השישית של "ארץ נהדרת" היתה הטובה ביותר ברייטינג אי פעם: 32.4 אחוזים. אחרי שאהוד ברק התארח שם, גם ציפי לבני וגם בנימין נתניהו רוצים. הם לא הבינו שבעיקר ירדו על ברק שם?

—–

בעקבות הפגנה שערכו היוצרים הישראלים ממול ביתו של מוזי ורטהיים, מחזיק השליטה בזכיינית קשת, הזכיינית פנתה ליוצרים בכעס. הללו השיבו כי לא קיבלו בכלל את הפניה, והיא עברה רק לתקשורת.

[…] היה במאי "בבילון" (ש.ל.ר, Babylon A.D), מתיו קסוביץ'. כל הויכוח המשפטי של האולפנים עם האחים וורנר על "ווצ'מן" – סרט שבכלל נשכח אצלם לפני עשרים שנים – בטח לא […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?