גלובוס הזהב: הזוכים, ולאן פנינו מועדות עם השביתה?

הפרס החשוב בגלובוס הזהב, הסרט הטוב ביותר של השנה, הוענק לסרט "כפרה" של ג'ו רייט בכיכובה של קירה נייטלי. הפייבוריט של מבקר הקולנוע, יאיר רוה, "ארץ קשוחה" של האחים כהן, נדחק לפינת התסריט הטוב ביותר. יאיר כותב על הקרב בין השניים ולמה לדעתו הראשון זכה. אנחנו פה באידיבי פחות מקושרים לחו"ל מאשר רוה, אז לא ראינו עדין את שני הסרטים הללו, ולכן לא גיבשתי דעה בענין עדין.

ג'ולי קריסטי זכתה בפרס השחקנית על "הרחק ממנה". דניאל דיי-לואיס זכה בפרס השחקן (דרמה) על "זה יגמר בדם" (בחירה צפויה לכל הדעות), סרטו המדובר של טים ברטון, "סוויני טוד", זכה בסרט הקומדיה/מוסיקלי הטוב ביותר. ג'וני דפ זכה כצפוי על תפקידו הראשי בקטגורית השחקן הטוב ביותר בקומדיה/מוסיקלי, באופן צפוי גם כן. תפקידה המסקרן של קייט בלאנשט בתור אחד הבוב-דילנים בסרט "אני לא שם" (הנה הביקורת שלי) זיכה אותה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר, עוד צפוי אחד. "רטטוי" נבחר כסרט האנימציה הטוב ביותר. "הפרפר ופעמון הצלילה" שכבר הפסדתי שתי הקרנות עיתונאים שלו ואין לי ביקורת לדווח לכם, זכה בסרט הזר של השנה וניצח את "רודף העפיפונים" המבוסס על ספרו המצליח של חאלד חוסייני. גם לא הפתעה. במאי הסרט אגב, ג'וליאן שנבל, זכה בפרס הבמאי.

בטלויזיה, לדעתי הפתעה רצינית. מייקל סי. הול, ה"דקסטר", הפסיד את פרס השחקן הטוב ביותר בטלויזיה לג'ון האם מ"הגברים של שדרות אדיסון". סדרת הרפואה "האוס" שחוותה עונה לא-רעה בכלל, לא קטפה אף פרס. ג'רמי פיבן, ארי גולד בשבילכם, זכה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר בטלויזיה על "הפמליה". בצדק.

לחצו כאן לרשימת הזוכים והמועמדים המלאה

—–

אז לאן מכאן? טקס פרסי "גלובוס הזהב" שנחשב לטקס נוצץ פחות מהאוסקר, אבל הרבה יותר צעיר ורענן, עם הרבה יותר שיק וענין; הועבר בצורה משעממת בהקראת הזוכים בלי שחקנים ושחקניות שתיכננו את כל השנה האחרונה ב"מה ללבוש" ובלי זוהר בכלל – ואפילו לא שודר בטלויזיה האמריקאית.
הדבר הזה הביא לחששות רבים בהוליווד.  "גלובוס הזהב" נאלץ לספוג אחת בשביל הקבוצה, על מנת שדברים יתחילו לזוז. אמנם ג'ורג' קלוני ניסה לעשות פאנל, אבל זה היה בעיקר רעש.
רוה מדווח שעכשיו נכנסים למשחק איגוד הבמאים, אנשים שלאולפנים הגדולים נעים לדבר איתם ועשוים עוד להשיג משהו עבור התסריטאים השובתים. אם הבמאים נכנסים למשחק, סביר להניח שזמנה של השביתה קצוב. פרסי האוסקר הם הפרסים החשובים ביותר בתעשית הקולנוע עבור ההוליוודים, ולבמאים יש אינטרס ישיר בטקס זוהר שישודר בטלויזיה, שישוויץ בפני כולם מי הבמאים החמים היום. איגוד התסריטאים והאולפנים נכנסו למעין סחרור בשביתה הזו נכון לעכשיו, היות ושני הצדדים בברוגז. חדירתו של שחקן חדש וחשוב, עם ענין משלו, והשפעה על האולפנים כמו איגוד הבמאים, יכול בהחלט לעשות את השינוי. נקוה.

[…] תשכחו לקרוא את הפוסטים המוקדמים יותר: 1. גלובוס הזהב: הזוכים, ולאן פנינו מועדות עם השביתה? 2. 5 דקות ראשונות מ-Teeth משתפים ונהנים: These icons link to social […]

[…] אגב, טקס גלובוס הזהב לא שודר בטלויזיה בשנה שעברה בגלל שביתת התסריטאים. השנה האיום הוא על טקס פרסי […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?