"פארקר" – ביקורת

"פארקר". ג'ייסון סטתהם.

"פארקר". ג'ייסון סטאת'ם

בינואר-פברואר 2013 מוקרנים בבתי הקולנוע סרטים בכיכובם של ברוס ויליס, ארנולד שוורצנגר וסילבסטר סטלון ("מת לחיות" החמישי, "עומד אחרון" ו"כדור בראש", בהתאמה). עם שלושתם מופיע בסרטי "הבלתי נשכחים" כוכב הפעולה הצעיר (לעומתם) ג'ייסון סטאת'ם, שמככב ב"פארקר".

"פארקר" הוא הסרט העלילתי ה-13 של הבמאי טיילור האקפורד, שביים מגוון סרטים שכולל דרמה רומנטית ("קצין וג'נטלמן"), ביוגרפיה מוסיקלית ("ריי" על ריי צ'רלס) ומותחן ("סימן חיים" עם ראסל קרואו ומג ראיין). הוא מוכיח את יכולתו גם בסרט הפעולה הזה, בחירה שעל פניו היא מעט משונה מצדו.

אבא של חברתו של פארקר (ניק נולטי) משכנע את פארקר (סטאת'ם) להצטרף לארבעה פושעים שמתכננים שוד. העניינים מסתבכים, ויותר מזה יקלקל את מעט התפניות בעלילה. בהמשך נכנסת לתמונה מתווכת לא-מצליחה בגילומה של ג'ניפר לופז.

סטאת'ם הוא כוכב אמיתי שהתגלה בסרטיו הראשונים של הבמאי גאי ריצ'י וביסס את מעמדו כשחקן סרטי פעולה עם ההצלחה המפתיעה של "המשלח", שכתב לוק בסון, והמשיך עם שני סרטי המשך, שני סרטי Crank וסרטים נוספים. במקביל, השתתף ב"הג'וב האיטלקי" המוצלח וכיכב בסרט שזכה לשם דומה בארץ, "הג'וב הבריטי", סרטו הטוב ביותר ומומלץ מאוד. לסטאת'ם יש את המראה, הגוף, הכריזמה, חוש ההומור והנוכחות הנחוצים להיות שחקן פעולה.

כמו ברוב הסרטים בכיכובו של סטאת'ם, אין ב"פארקר" עלילה מורכבת או עומק רב. אחד היתרונות של הסרט הזה הוא היותו מבוסס על ספר, כך שיש מספר דמויות צבעוניות לצד הטובים והרעים. זהו סרט אלים מאוד, אכזרי בקרבות פנים אל פנים (איזה מזל שהאיש שארב לו החזיק סכין ולא אקדח!), משעשע, עם פלאשבקים מיותרים לגמרי שרק מאריכים את משכו הארוך ממילא של הסרט. אך לפעמים זה כל מה שצריך ורוצים מסרט פעולה פשוט: דרמה, מעט מתח, קטעי קרבות טובים וסוף טוב.

דירוג: ★★★☆☆

פארקר (ארה"ב, 2013)
בימוי: טיילור הקפורד | תסריט: ג'ון ג'יי. מק'להלין, דונלד אי. ווסטלייק | משחק: ג'ייסון סטתהם, ג'ניפר לופז,מייקל צ'יקליס | מוסיקה מקורית: דייוויד באקלי
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-28.02.2013 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?