הוכרזו הסרטים הישראלים בפסטיבל דרום 2013; "פלאות" ינעל

"בשר תותחים".

"בשר תותחים".

פסטיבל קולנוע דרום 2013 (ה-12 במספר) הכריז על הסרטים הישראלים שיקרין השנה, וגם על סרט הנעילה, שבמיטב המסורת הינו מבית אבי נשר: "פלאות". זהו הסרט הרביעי של נשר ברצף (שיעלה באותו סוף שבוע גם לבתי הקולנוע ברחבי הארץ), אשר הקרנת הבכורה הישראלית שלו נערכת בפסטיבל דרום, מאז "סוף העולם שמאלה" (2004).

"פלאות" מתרחש בשכונה ירושלמית, הנמצאת בקו התפר שבין העיר החילונית לעיר הדתית, שסוחפת לתוכה צייר גרפיטי ירושלמי (אורי חזקיה), חוקר פרטי ממורמר (אדיר מילר), רב בעל כוחות (יהודה לוי), אשת עסקים יפיפייה (יובל שרף), ומלצרית חוזרת בתשובה (אפרת גוש). מערכת היחסים המתפתחת בין הדמויות המייצגות עולמות ואמיתות שונות ונעה על הקו שבין אמונה ואמנות.

סרטים עלילתים עצמאים

"בשר תותחים", איתן גפני – דורון גבע מוביל כוח צה"ל מובחר לדרום לבנון על מנת לחטוף את מס' 3 של החיזבאללה, במשימה סודית. במהרה, דורון והצוות מגלים שהמצב הרבה יותר גרוע, ושיש אויב אכזרי יותר בשטח.

"ויזה", אבישי סיון – חתונה בין ישראלי ובריטית בלונדון. הוא קונה את אשרת השהייה שלו דרך חתונה עימה. הצורך שלו בה הופך לאובססיבי ואגרסיבי. נרטיב הבונה עצמו מדימויים ואסתטיקה המתלכדים לקומדיה שחורה המגששת אחר חמלה ואהבה.

"השורד" שמעון שי – חזי, חייל פשוט בארגון פשע ונינה, בת זוגו של הבוס הגדול, יוצאים לים על יאכטה למשימה. חזי רוצה לחזור הפעם כמה שיותר מהר, נינה היא זו שמשיטה את היאכטה, ולה יש תכניות אחרות.

"אושר עטוף בשמיכה", יוסי ארצי – באשיר חוזר הביתה ומוצא את קארין , חברתו היהודייה , ובזרועותיה אורח לא צפוי. הם יוצאים למסע בריחה כשהאורח עטוף בשמיכה.

סרטים תעודיים

"10%- מה הופך אדם לגיבור?", יואב שמיר- מסע ברוח הקוסם מארץ עוץ בעקבות השאלה מה הופך אדם לגיבור.

"מלכה", עמרם יעקובי – בהשראת המעשה "מאבידת בת מלך" מאת רבי נחמן מברסלב, מלכה עוברת מסע חוצה גבולות זמן ומקום במחוזות הנפש שלה.

"בשוֹרוֹת", נורית אביב– קומפוזיציה לשבעה קולות נשיים שנקודות המוצא שלהן הבשורות שקיבלו הגר, שרה ומריה על הולדת בניהם בתנ"ך, בברית החדשה ובקוראן.

"שוברת שיניים", קרן בן רפאל – מביא את סיפורה האישי של הבמאית הנשאבת לתיעוד אובססיבי, בורחת לשאלות על קריירה, זוגיות ודימוי עצמי, בשל נשיותה המיוסרת לעד דרך השיניים החסרות שלה.

"אם ובת", זאביק זליקוביץ – סיפור פרידה בין אם ובת. כשרחל הולכת לעולמה, בתה ברכה, מגיעה בכדי לארוז את חפציה . בעוד הבת מסדרת, מופיעה דמות האם לפגישות מסכמות.

"אמנות/ אלימות", באט ולטאלב, מרים אבו-חאלד ואודי אלוני – במאיות הסרט שהן גם שחקניות פלסטיניות, בוגרות תיאטרון החופש של מחנה הפליטים ג'נין, יוצאות למסע של יצירה בסביבה ברוטלית בעקבות מורם האהוב ג'וליאנו מר-חמיס, שנרצח ב- 4.11.2011 מחוץ לתיאטרון החופש אותו הוא הקים.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?