הוכרזו מועמדי קרן פרלוב 2014: סרטים על צילום סצינות מהתנ"ך, העיר חברון ועוד

"בניין אחד"

"בניין אחד"

הוכרזו מועמדי תחרות קרן פרלוב ליצירה דוקומנטרית צעירה 2014 (ה-11 במספר), שנבחרו מבין כמאה הצעות שנשלחו מ-16 בתי ספר גבוהים לקולנוע ואמנות. חבר השופטים שיבחר בזוכה במענק ששוויו 40 אלף ש"ח, מונה את העיתונאית לינוי בר גפן (במקום אילנה דיין שהוקפצה לארה"ב), הבמאי לאון פרודובסקי, מנהלת הדוקו והאקטואליה של קשת עדי גרתי, יואב אברמוביץ' מקרן רבינוביץ' והעורכת והמפיקה יעל פרלוב, בתו של דוד.

ההכרזה על הזוכה בתחרות תתקיים ב-11 בפברואר, בסינמטק תל אביב. עוד במסגרת ההכרזה יוקרן זוכה השנה שעברה, "המסע אל הפלנטה האחרת" של תום קלס.

מועמדי תחרות קרן פרלוב 2014:

"בית האילמת", תמר קיי, סם שפיגל
בלב חברון, על התפר שבין הצד הישראלי לפלסטיני, בבניין שננטש על ידי דייריו הפלסטינים, נותרו שניים: אם ובנה – היא, חירשת, הוא ילד מלא חיות, המתווך בינה ובין העולם, ומחוץ לבניין, מוצב צה"לי. הבמאית, צאצאית למקימי הישוב היהודי בחברון, תספר את סיפורה המורכב של העיר, דרך סיפורם של הבן ואמו.

"בניין אחד וארבעים אנשים רוקדים", מיקי פולונסקי, מנשר
מול היכל התרבות בבת- ים, ברח׳ מבצע סיני 20, שוכן בניין מסורג בטון. בתוך הבניין גרים אנשים. הם הזכאים של ״הדיור הציבורי״. הסרט יעקוב אחרי האנשים בבניין מיום שבת בחמש לפנות בוקר ועד הקונצרט האחרון בהיכל.

"לצלם את אלוהים", נדן פינס, אוניברסיטת תל אביב
חבורה של פליטי החברה הישראלית יוצאת לשחזר ולצלם סצנות ענק תנ"כיות במדבריות ארץ ישראל.

"לצלם את אלוהים"

"לצלם את אלוהים"

"חצויה", שירי מנשה, מכללת אורנים,
לילה אחד הופרדה סחר אל-ג'לאד מחבריה ומבני דודיה האהובים ונאלצה לברוח מביתה. היא הספיקה לארוז כמה בגדים ואלבום תמונות, שלימים ישמש לה זיכרון ממשי מארץ מולדתה. את הדובי שלה שכחה מאחור. מאז היא חצויה בין ישראל ללבנון: שני עמים, שתי תרבויות, שני צדדים של גדר אחת.

"חייט במה", ערן וולפסון, בית ברל.
אלון סבג הוא חייט מזמר, ביום תופר בגדים בעולם החדש ובערב שר בערבית בעולם הישן. בגיל 59 הוא מגיע עם חלומות גדולים. זאת השנה בה הוא ינסה להשלים את חלומו של אביו ויקטור שנפטר בגיל 60.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?