מיזם הקולנוע בירושלים תוקצב ב-33 מיליון ש"ח להפקות בינלאומיות

"הרודן"

תמונה מתוך "הרודן" שהצטלמה בכפר סבא, וההפקה התרגזה שלא זכתה לאותה תמיכה כמו "חפירה" הירושלמית.

הממשלה אישרה תקציב של 33 מיליון ש"ח לעידוד ותמיכה בהפקות בינלאומיות שיצטלמו בירושלים, באמצעות המיזם לקולנוע וטלויזיה ברשות לפיתוח ירושלים. על היוזמה חתום המשרד לירושלים והתפוצות ברשות השר נפתלי בנט, משרד האוצר, משרד הכלכלה ועירית ירושלים.

עידוד ההשקעה במיזמי קולנוע ירושלמים מחזיר את ההשקעה דרך הוצאות ההפקה שיועברו לעובדים המקומיים. כבר בקיץ הקרוב יוציא המיזם קול קורא ל-4 הפקות זרות עתירות תקציב שיעלו את ירושלים על המסך הבינלאומי. אולם הסכום שבו תוקצב הרעיון מתגמד לעומת 22 מיליון הש"ח להם זכתה הפקה אחת בלבד – הסדרה "חפירה" (ש.ל.ר, Dig) של גידי רף הישראלי ("הומלנד") שמופקת עבור רשת NBC האמריקאית. מנהל המיזם לקולנוע יורם הוניג דווקא טוען כי החזר ההשקעה על "חפירה" יעמוד על 50 מיליון ש"ח לפחות. "גם 'סיפור על אהבה וחושך', סרטה הראשון של נטלי פורטמן כבמאית, שהצטלם בחודש שעבר בירושלים, השאיר בעיר לא מעט כסף, כמו גם סרטים נוספים. מעבר לכך, ההפקות הזרות יעלו את ירושלים על המסך הבינלאומי וימשכו לעיר תיירים, כפי שקרה עם הסרט 'שר הטבעות' למשל, שהכפיל את מספר התיירים לניו זילנד, או עם האי של ג'יימס בונד בתאילנד, שהפך לאטרקציה לתיירים מכל העולם." (ההדגשות שלי, א.ש.)

ב-6 שנות פעילותו (מ-2008) השקיע המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים מעל 50 מליון שקלים בהפקות של למעלה מ-40 סרטי קולנוע ו-13 סדרות טלויזיה, ובפיתוח של מעל 60 סרטי קולנוע וסדרות – יותר מאשר צולם בעיר ב-60 שנות המדינה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?