"גוף שלישי" – ביקורת #2

"גוף שלישי". ג'יימס פרנקו.

"גוף שלישי". ג'יימס פרנקו עם לואן שבנול.

"גוף שלישי" הוא סרט יומרני, ריקני, מטופש, מעצבן ובנוסף לכול גם משעמם. פול האגיס כתב וביים סרט עם שלל כוכבים ומורן אטיאס (לנצח "שלנו") שבבסיסו רעיון ספרותי שהיה צריך לקבל טיפול של סופר, ולהתפרסם בספר, ולחסוך מאתנו שעתיים ועשר דקות מחיינו.

פול האגיס כתב שני סרטים ברציפות שזכו באוסקר לסרט הטוב ביותר: "מיליון דולר בייבי" (2004) שביים קלינט איסטווד ו"התרסקות" (2005) שהוא עצמו ביים. הסרט הבינוני "התרסקות" עסק במתיחות בין שחורים ללבנים בלוס אנג'לס דרך סיפוריהם של מספר דמויות שונות. ב"גוף שלישי" הוא עושה ניסיון כושל להשתמש בשלושה קווי עלילה עם קו מקשר, הצטלבויות והקשרים, כדי לעסוק בנושא שמתגלה בהדרגה במהלך הסרט.

מייקל (ליאם ניסן) הוא סופר שיושב לכתוב בחדר מלון בפריז שאליו מגיעה המאהבת שלו (אוליביה ויילד). הוא בקשר טלפוני עם אשתו (קים בייסינגר).  ג'וליה (מילה קוניס) מתחילה לעבוד כחדרנית במלון בניו יורק, בשעה שלבעלה לשעבר, צייר מצליח (ג'יימס פרנקו), מגדל את בנם והיא נאבקת לקבל את המשמורת עליו. בסיפור השלישי שמתרחש ברומא, סקוט האמריקאי (אדריאן ברודי) נכבש בקסמיה של מקומית (מורן אטיאס) עם בעיות. מלבד נושא מרכזי שלוקח זמן לגלות מהו, יש עוד קשרים בין שלושת קווי העלילה. והחלקים שאמורים להיות מסתוריים ומיוחדים הופכים במהירות למעייפים וגימיקיים בלבד.

ההתחלה, כמו שנוטים לעשות בסרטים עם דמויות רבות ומספר עלילות מקבילות, מורכבת מקטעים קצרים, חלקי רגעים. לו היו מציגים את הסיפורים כפשוטם היינו מבינים כמה הם פשוטים וסתמיים ולא מסקרנים בכלל. כל אחד מהם לא מעניין בתחומו, ואולי היה יכול להיות מעניין לו היה מדובר בחמש דקות רצופות של סרט קצר ותו לא. כמכלול- זה לא עובד. הקטעים הדרמטיים לא מעוררים דרמה, הרגעים המצחיקים לא מצחיקים והניסיון לרגש (באמצעות ילדים) אינו עובד. על הכול שורה רוח של זיוף ונפיחות של חשיבות עצמית. ואז מגיע הסוף, ובמקום לרצות לראות את הסרט מחדש, הוא גרם לי להצטער שעשו אותו מלכתחילה.

דירוג: ★☆☆☆☆

גוף שלישי (אנגליה, ארה"ב, גרמניה, 2013)
בימוי: פול האגיס | תסריט: פול האגיס | משחק: ג'יימס פרנקו, מילה קוניס, אוליביה ווילד, ליאם ניסן, קים בסינג'ר
הפצה: החל מה-03.07.2014 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

טטטררררר

כל מילה בסלע.
סרט פשוט לא עובד.
הנסיון לרקוד על כל החתונות עלה בתוהו,
הנסיון להצית בצופה רגשות כשל כשל רציני,
הנסיון להפיק סרט שיובן בסופו של דבר- שיהיה אפשר לעשות איתו משהו- לקחת ממנו איזו צידה לדרך- התבדה.
או בקיצור- התרחקו!

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?