סרטים ישראלים חדשים וטרום בכורות ב-10 ש"ח: "אפס ביחסי אנוש", "גט", "את לי לילה" ועוד

משרד התרבות והספורט יצא במבצע נפלא ליום רביעי ה-3.9: "יום הקולנוע הישראלי", שבו כרטיסי קולנוע לסרטים ישראלים נבחרים (חדשים וטרום בכורות) יעלו רק 10 ש"ח האחד. במבצע משתתפות כל רשתות הקולנוע הגדולות- סינמה סיטי, יס פלנט ורב חן, גלובוס מקס, וקולנוע לב – וגם בתי הקולנוע בקצוות הארץ, באילת ובכנרת. השנה, הקולנוע הישראלי כנראה פונה למירב פלחי השוק שהוא פנה כבר שנים ארוכות – החל מילדים ונוער ("גאליס"), דרך חובבי הקולנוע הפופולרי וקראוד-פליזרים ("אפס ביחסי אנוש", "זינוק בעליה", "שושנה חלוץ מרכזי" ועוד), אקשן ("כיפה אדומה") ועד סרטי דרמה מדוברים ("הרחק מהיעדרו", "גט").

יום הקולנוע הישראלי - 10 ש"חרשימת הסרטים המלאה ביום הקולנוע הישראלי 3.9.14:

"אנשים כתומים"
"אפס ביחסי אנוש"
"את לי לילה" (טרום בכורה)
"בורג" (טרום בכורה)
"גאליס: המסע לאסטרה"
"גט" (טרום בכורה)
"הגננת" (טרום בכורה)
"הקפות" (טרום בכורה)
"הרחק מהיעדרו"
"זינוק בעליה"
"טוביאנסקי" (טרום בכורה)
"יונה" (טרום בכורה)
"כיפה אדומה"  (טרום בכורה)
"מיתה טובה" (טרום בכורה)
"מפריח היונים"
"ערבים רוקדים" (טרום בכורה)
"פנסיון פראכט" (טרום בכורה)
"פרינסס" (טרום בכורה)
"שושנה חלוץ מרכזי"
"תם עידן התמימות" (טרום בכורה, לשעבר "פלסטלינה")
"תפוחים מן המדבר" (טרום בכורה)

אגב, כמו שניתן לראות גם מהפוסטר שהופק לאירוע – יש לא-מעט סרטים ישראלים שיוקרנו ביום הזה, ומועמדים לפרסי אופיר. מה ששוב מעלה את התהיה, מה בעצם עושה האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלויזיה חוץ מלהפיק אירועי הענקת פרסים שלא באמת מעניינים אף אחד מעבר לזה שהתואר יכול להירשם על פוסטרים? למה האקדמיה לא יוזמת מהלכים כאלה, ומשאירה אותם לגופי הציבור כמו משרד התרבות?

[…] כרטיסים עצומות ביחס לשנים קודמות, שקיבלו דחיפה מיום הקולנוע הישראלי – בת 120 אלף כרטיסים על פי הודעת משרד התרבות (מועצת […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?