הוכרזו מועמדי קרן פרלוב 2015: סרטים על פרטיזן, ניצולת שואה, נגני רחוב בירושלים ועוד

"בניין אחד"

זוכה אשתקד, "בניין אחד וארבעים אנשים רוקדים"

הוכרזו מועמדי תחרות קרן פרלוב ליצירה דוקומנטרית צעירה 2015 (ה-12 במספר), שנבחרו מבין כמאה הצעות שנשלחו מ-15 בתי ספר גבוהים לקולנוע ואמנות. חבר השופטים שיבחר בזוכה במענק ששוויו 40 אלף ש"ח, מונה את העיתונאי אלון עידן, הבמאי והתסריטאי גבריאל ביבליוביץ, מנהלת הדוקו והאקטואליה של קשת עדי גרתי, יואב אברמוביץ' מקרן רבינוביץ' והעורכת והמפיקה יעל פרלוב, בתו של דוד.

ההכרזה על הזוכה בתחרות תתקיים ב-17 בפברואר, בסינמטק תל אביב. עוד במסגרת ההכרזה יוקרן זוכה השנה שעברה, "בניין אחד וארבעים אנשים רוקדים" של מיקי פולונסקי ממנשר; וקטעים מתוך "זכרונות משפט אייכמן" (1979) של פרלוב ומתוך "דוד פרלוב: דיוקן" (2014) של רות ולק.

מועמדי תחרות קרן פרלוב 2015:

"היפה בנשים" של מיה צרפתי מהחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב
המספר את סיפורן של האחיות ציטרון: הלנה הצעירה מבין האחיות שבתה את ליבו של פרנץ וונטש, קצין ה-אס-אס, וכך הצליחה להציל את אחותה, רוזינקה, מתאי הגזים, אך לא את שני ילדיה.

"ירושלים" של דניאלה שניצר ועומר שרון מבית הספר לאומנויות בצלאל
סרט אנימציה העוקב אחר בדיחי (65), במשימתו הסיזיפית – תליית שלטים המבשרים על זמני כניסת השבת, והוא נבנה כולו מתוך שוטטות בעיר עם מצלמות וידאו שיראו את ירושלים ה"סמל" לעומת ירושלים היומיומית.

"מגמגם בשטף" של עידו חן ממכללת מנשר לאמנויות
סרט מסע של במאי הסרט שבהלך שירותו הצבאי שירת בתור מתשאל בשטחי הגדה המערבית. הבמאי חוזר לאותם מקומות ודמויות שפגש במהלך השירות.

"החיים על פי אלכסנדריה" של רעיה ורדי טובול מביה"ס לקולנוע מעלה
המספר את סיפורה של אלכסנדריה, בחורה צעירה שעלתה מאוקראינה ומנגנת במדרחוב בירושלים, לצידו של איש חרדי המנגן בגיטרה ושר שירים של לד זפלין. הם גרים ביחד ומתפרנסים מהמטבעות שנזרקות אל נרתיק הגיטרה שלו.

"הפרטיזן" של הדי גולדשמיט מביה"ס לקולנוע וטלוויזיה סם שפיגל
מספר את סיפור חייו של רומי כהן בן ה-86, חסיד סאטמר, שהיה פרטיזן בזמן מלחמת העולם השנייה, וכיום הוא יושב ראש איגוד המוהלים של ניו יורק, והמוהל שמל הכי הרבה בריתות בעולם (למעלה מ-35 אלף).

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?