מירי רגב היא שרת התרבות החדשה: לא אתן יד לפגיעה בתדמית המדינה, בחיילי צה"ל ובמסורת

מימין: מירי רגב ולימור לבנת. צילום: קובי אליהו

מימין: מירי רגב ולימור לבנת. צילום: קובי אליהו

ח"כ מטעם הליכוד מירי רגב, נכנסה היום (א') לתפקיד שרת התרבות והספורט של מדינת ישראל, במקומה של לימור לבנת, המסיימת 6 שנים בתפקיד. בטקס חילופי השרות שנערך בשלוחת המשרד בשכונת שייח ג'ראח בירושלים (ולא במשרד התרבות בתל אביב), אמרה רגב: "החברה הישראלית היא חברה רב-גונית. יחד כולם יוצרים את ההוויה הישראלית שיוצרת אותנו ומאחדת אותנו. אני מודעת לחשיבות העצומה שיש להעמקת התרבות והספורט בחברה פלורליסטית כחלק מהמאבק המתמשך של החברה הישראלית לחיזוק הערכים החינוכיים המשקפים את צביונה של המדינה היהודית והדמוקרטית. אני מכירה את הצורך לעודד תרבות ויצירה בכל התחומים כדי להמשיך להעשיר ולחזק את המדינה והחברה על כל גווניה. תמיד כיבדתי את החשיבות שבחיי היצירה והפלורליזם. בשם הפלורליזם התרבות תגיע לכל חלקי הארץ. בשם הפלורליזם לא אתן יד לפגיעה בתדמיתה של מדינת ישראל, בחיילי צה"ל ובמסורת שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית. בשם אותו הפלורליזם אתן מקום של כבוד גם ליצירה מקומית הרואה ומכבדת את המורשת היהודית. אני מודעת לצורך החיוני לשמור על חופש היצירה, על חירות הביטוי של כל אדם יוצר, להכיל את חברתנו הרב תרבותית על מגוון מקורותיה. מדינת ישראל היא מדינה שוחרת ספורט. חשוב להמשיך ולעודד את פעילות הספורט כבר מהגיל הצעיר לחזק את הספורט העממי וההישגי ולדאוג לתשתיות נאותות בישובים ברחבי הארץ. המשימה המרכזית שלי, למושב הכנסת הקרוב, היא לדאוג להעלאת תקציב התרבות והספורט לשנים 2015-2016."

נאומה של רגב מכוון ככל הנראה למספר אירועים שהתרחשו בשנים האחרונות בתרבות הישראלית: אמני תיאטרון מיאנו להופיע בישובים מעבר לקו הירוק (דוגמת אריאל), נוצרו סרטים המבקרים את צה"ל ("עדות" למשל, שהותקף על ידי השרה היוצאת), התקיימו בסינמטקים אירועים ופסטיבלים המבכים את קום המדינה (למשל פסטיבל הנכבה), וגם עלה קמפיין 'אחוז אחד לנשמה' להעלאת תקציב התרבות לגודל של אחוז מתקציב המדינה הכולל.

רגב, דוברת צה"ל והצנזורית הצבאית הראשית לשעבר, נתפשת כלאומנית במיוחד – הרבה יותר מח"כ אילת שקד שהיתה מיועדת לתפקיד לפניה בקדנציה זו של הכנסת, וודאי שיותר מלבנת הפורשת. הרוחות בין לבנת לבין אנשי התרבות בארץ לא תמיד היו שקטות אך סך הכל שררה אוירת כבוד ולבנת קידמה פרויקטים רבים וחשובים – ובראשם הגדלה מתמדת בתקציבי התרבות, בשעה שתקציבי משרדים אחרים בעיקר הוקטנו. יהיה מענין לראות כיצד התעשיה המקומית תבלע את רגב.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?