פסטיבל ירושלים 2015: "אמא שלי" של נני מורטי יפתח; סרט אוהד ליגאל עמיר יוקרן

"אמא שלי". ג'ון טורטורו.

"אמא שלי". ג'ון טורטורו.

הסרט "אמא שלי" של נני מורטי יפתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים 2015 (ה-32 במספר) בנוכחותו של כוכב הסרט ג'ון טורטורו. חוץ ממנו, במהלך הפסטיבל יוקרן הסרט התיעודי "על סף הפחד" שמראיין את משפחתו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין.

"אמא שלי" השתתף לפני כחודשיים בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן, ומספר על במאית איטלקיה מפורסמת שמנסה להתמודד עם השחקן הראשי המצטלם לסרטה (טורטורו) – אמריקאי חביב ומעצבן כאחד, עם נטיה להגזמות. במקביל ללחצים על הסט היא נאלצת להתמודד גם עם מצבה הבריאותי של אימה המבוגרת, המאושפזת בבית החולים, ועם בתה המתבגרת. אחיה (מורטי עצמו) נמצא שם לצדה כדי לעזור ולתמוך, אבל מהר מאוד מתברר לה כי לא ניתן לבודד את חייה האישיים מהעבודה על הסרט. הסרט יעלה על שאר המסכים ברחבי הארץ יום לאחר פתיחת הפסטיבל (10.7).

"על סף הפחד" שמומן בידי משרד התרבות הרוסי והינו קו-פרודוקציה של רוסיה עם לטביה, מציג כאמור ראיונות עם משפחתו של יגאל עמיר, עם פוקוס על אישתו, לריסה טרימבובלר-עמיר וילדיה.

פסטיבל ירושלים יתקיים השנה בין ה-9 ל-19 ביולי, וינעל עם המופע המוסיקלי "הסנדק לייב" (The Godfather Live), בו יוקרן סרטו של פרנסיס פורד קופולה בליווי מוסיקה חיה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?