הוכרזו השקעות מיזם הקולנוע ירושלים יוני-2015: ערן קולירין, אבי נשר, ועודד דוידוף בין הזוכים

"אגדת חורבן". איור: דוד פולונסקי ומיכאל פאוסט

"אגדת חורבן". איור: דוד פולונסקי ומיכאל פאוסט

המיזם לקולנוע ולטלויזיה ברשות לפיתוח ירושלים אישר השקעה של 4.425 מיליון ש"ח בהפקות קולנוע, אנימציה וטלויזיה ישראליות – ובין הזוכים: "מעבר להרים ולגבעות" של ערן קולירין, "החטאים" של אבי נשר, "ג'רוזלם" של האחים יואב ודורון פז ושני פרויקטים לעודד דוידוף: הסרט "סמטת השקדיות" והסדרה "אטלנטיקה" עבור הוט.

מנכ"ל הרשות, איל חיימובסקי, מסר: "במקביל לתמיכה שהמיזם מעניק להפקות ישראליות ובינלאומיות, שעלילתן מתרחשת בירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים משקיעה בתשתיות בנות-קיימא במטרה לפתח את התעשייה בעיר: השנה פתחנו אולפני אנימציה, חדרי עריכה ואולפני פס קול, שכבר עובדים ומספקים עשרות מקומות תעסוקה."

הפרויקטים שזכו לתמיכת המיזם לקולנוע ולטלויזיה ירושלים, יוני-2015:

"מעבר להרים ולגבעות" (קולנוע)
תסריט ובימוי: ערן קולירין
מפיק: אילון רצ'קובסקי, "יולי אוגוסט הפקות"

בפעם הראשונה כותב קולירין על ירושלים ומספר את סיפורו של סא"ל דוד גרינבאום, שמשתחרר מהצבא אחרי 27 שנים בשירות קבע. הוא חוזר לביתו ולבני משפחתו מהם היה רחוק שנים ארוכות ומתחיל לעשות את צעדיו הראשונים בחברה האזרחית. כשחבר מציע לו להצטרף אליו לפעילות בחברה העוסקת בשיווק ערכות דיאטה, דוד רואה בהצעה הזדמנות לעשות את צעדיו הראשונים בעולם העסקים ולממש את עצמו. אבל ההחלטה אט, אט מסבכת אותו ואת בני משפחתו בסבך הכוחות האפלים והפתלתלים המושלים בחיים בישראל.

"החטאים" (קולנוע)
תסריט ובימוי: אבי נשר
מפיק: דודי זילבר, "מטרו תקשורת"

סיפורן האמיתי של שתי אחיות שגדלו בבית ניצולי שואה, ובשנת 1977 – שנת המהפך הפוליטי הגדול – נלכדו בסערת מהפך פרטי, מרעיש ומטלטל משלהן, אשר שינה חייהן לעד.

"ג'רוזלם" (קולנוע)
תסריטאים, במאים ומפיקים: יואב ודורון פז

הסרט ג'רוזלם מספר את סיפורם של שלושה תיירים אמריקאיים המגיעים לעיר העתיקה בירושלים בתקופת הימים הנוראים. מה שמתחיל כטיול תמים באתרים הקדושים בעיר הופך לסיוט כאשר עוצר מוטל על העיר והחבורה מוצאת את עצמה בעיצומו של יום הדין. עם השחקנים יעל גרובגלס ויון תומרקין.

"סמטת השקדיות" (קולנוע)
בימוי: עודד דוידוף
תסריט: אסתר נמדר-תמאם, על פי ספרה של דורית רביניאן, "סמטת השקדיות בעומריג'אן"
מפיק: דוד מנדיל, "מוביפלוס הפקות"

בשיכוני קריית מנחם בקצה העיר, מעל עמק השקדיות, נַזִי ופלורה, בנות למשפחת עולים חדשים מאיראן, מגלות שהעתיד המיועד להן הוא לא כפי שחלמו ומחליטות להילחם על גורלן. פלורה יוצאת למסע בחיפוש אחר אהובה האבוד, בתקווה שיישא אותה לאישה כשיגלה שהרתה לו. ואילו נזי נחושה בדעתה לזרז את נישואיה לבן דודה, כשמתברר לה שאמו עומדת להפר את הנדר שמבטיח את נישואיהם.

"אטלנטיקה" (סדרת טלויזיה עבור HOT)
במאי: עודד דוידוף
תסריט: שגיא אזולאי ורמי דוידוף
הפקה : אולפני הרצליה

"אטלנטיקה" היא להקת רוק ירושלמית, שמדשדשת כבר שנים בניסיון להגשים את החלום ולהצליח בגדול. בוזי (אלון חמאווי), סולן הלהקה, הוא כריזמטי ומוכשר, וכך גם שאר חברי הלהקה. למרות כשרונם, ההתנהלות והיחסים הבעייתיים ביניהם מונעים מהם להתקדם, וגורמים להם להיראות כחבורת לוזרים שתקועה בעולם מאוד לא זוהר של פאבים אפלים וחיי לילה הזויים. עד הרגע שצחי (טל פרידמן) נכנס לחיי הלהקה. ממדריך טיולים אפור הוא הופך למנג'ר הראשון של אטלנטיקה, ויעשה הכול שהם יצליחו ביחד, גם אם זה גובל בהסתבכות בפלילים ועברות מוסריות קשות. נראה כאילו הייעוד של צחי הוא אטלנטיקה, וההיפך. עם שלומי קוריאט, אנדריי בר, בני אלדר, שי אביבי, יורם טולדנו, שי גולדשטיין, רות אסרסאיי, סמדר וולפמן, וארנון צדוק.

"השבאבניקים" (סדרת טלויזיה עבור HOT)
תסריטאי ובמאי: אלירן מלכה
עורך תסריט: אורי ויסברוד
מפיק ועורך ראשי: דני פארן, "טיוידיפיוי", בשיתוף עם "דורימדיה דרסט"

רק בירושלים, ארבעה בחורים מופרעים-צדיקים בישיבה הטובה בעולם, עם חליפות צמודות מזארה, כובעי בורסלינו ונעלי שפיץ, מחלקים את עולמם בין הנאות הלימוד והנאות החיים. כל זה נפסק כשמשגיח מטורף נוחת לתוך הישיבה ומפיל על הבחורים גזירה אחר גזירה, כופה עליהם הר כגיגית, ומצית מאבקי שליטה בישיבה. מאבק שמכריח את הארבעה לבחור צד ולהחליט אם הם מופרעים או צדיקים.

"אגדת חורבן" (אנימציה)
תסריט ובימוי: גידי דר
ציור וניהול אמנותי: דוד פולונסקי ומיכאל פאוסט
מפיקים: אמיר הראל, איילת קייט, "למה הפקות"

לראשונה על המסך הישראלי הרוע האפי שנחרט ב-DNA היהודי והישראלי: חורבן הבית. ירושלים במאה ה-1 לספירה. "אגדת חורבן" מספר את סיפור המרד היהודי ברומאים שהסתיים בחורבן בית המקדש מנקודת מבטן של שש דמויות הסטוריות. הפערים החברתיים, השחיתות, הקיטוב וההקצנה הדתית בירושלים מובילים את העיר לאבדון.

"מלך החגיגת" (אנימציה)
במאי ותסריטאי: אורי מרנץ
במאי אנימציה ואנימטור ראשי: ניר מטרסו
מפיקים: חגי ארד ואלעד פלג, "דרומהפקות"

איש הייטק צעיר, שהתעניין בהשפעות הפסיכו-אקטיביות של קתינון; החומר הפעיל בצמח הגת, הציץ בפקודת הסמים וגילה שאין כל מניעה חוקית להשתמש בו בישראל. הוא מסנתז את המולקולה בעצמו וממציא את סם "החגיגת". מה שמתחיל, לפני 15 שנים, כניסוי ביתי, מתגלגל לאופרציה בינלאומית שמשתרעת על פני 5 יבשות. ע"פ החזון שלו בעתיד החומרים הפסיכו-אקטיביים יהיו חלק מאורח החיים. עד שזה יקרה הוא ממשיך לשגע את העולם.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?