דיסני יפיקו בירושלים סדרת אנימציה חדשה

"קונג". איור: Pigmental Studios

"קונג". איור: Pigmental Studios

המיזם לקולנוע ולטלויזיה ברשות לפיתוח ירושלים יתמוך ביצירת סדרת אנימציה חדשה לילדים שתופק עבור אולפני דיסני. דיסני בחרה בחברת 'סנובול' (Snowball Studios) הישראלית (המוכרת מהפרסומות של היונים של 'ביטוח ישיר', התוכי של 'בזק בינלאומי' והמספרים של 'הלוטו') להפיק את הסדרה (שטרם נקבע שמה), ותזכה לתמיכה בגובה כ-3.6 מיליון ש"ח מהמיזם בירושלים.

סנובול תזכה לתמיכה נוספת של המיזם בירושלים בגובה 6.8 מיליון ש"ח – להפקת סרט האנימציה התלת מימדי "קונג" (Kong – The Monkey Kink Legend) שנכתב ויבוים על ידי בארי קוק ("ללכת בין דינוזאורים", "מולאן") ואיאן מקיי. המיזם יתמוך גם בסדרת אנימציה נוספת שתופק בבירה בשם Polarizers עם כ-10 מיליון ש"ח, והיא שיתוף פעלה של חברת 'אופרייטינג רום' הישראלית, ענקית התוכן 'טכניקולור' מלוס אנג'לס, וחברת ההפקה הגדולה בעולם לטלויזיה 'נלוונה' (המותגים "בייבלייד" ו"בקוגן"). כל אלו מצטרפים לפרויקטי אנימציה שהוכרזו בסבב הרשמי של יוני 2015 ופורסמו כאן.

אייל חיימובסקי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים ציין, כי "אנו תומכים בהבאת הפקות בינלאומיות עתירות תקציב לירושלים," מסר מנכ"ל הרשות איל חיימובסקי, "על מנת לייצר נפח עבודה שיעסיק עשרות יוצרים לאורך כל חודשי השנה. בשנה הקרובה ישקיע המיזם כ-12 מיליון ש"ח בהפקות שיתבצעו בעיר במגוון תעשיות הקולנוע והטלויזיה. התמיכות שאישרנו יפנו תקציב של יותר מ-29 מיליון ש"ח לעסקים ואנשי צוות ירושלמים."

הסרטים הישראלים שיזכו לתמיכת המיזם בגובה כ-4 מיליון ש"ח:

"ארמון החול"
במאי: נועם משולם
תסריט: תומר שריג
מפיקים: אודי סגל, נועם משולם, גלעד רוזנאו, "סומיוקו" ו"פיצ'יפויי הפקות אנימציה"

מה מתרחש בארמונות החול אחרי שהילדים מסיימים לבנות אותם ועוזבים את החוף? מסתבר שבפנים מתנהלים חיים שלמים של חצר מלוכה וסיפור אהבתם של נסיכה ונסיך.

"מעלה הקרחות"
במאי: נועם משולם
תסריט: ליסה קאופמן, שמואל שטראוס, נועם משולם
מפיקים: חיליק מיכאלי, תמי לאון, אברהם פרחי, "אפיקים מאוחדים"; נועם משולם, גלעד רוזנאו, "פיצ'יפויי הפקות אנימציה"

"תל תלתלים" עיר האנשים השעירים הוא ביתה של לילי פילאוס בת ה 14. כאשר לילי, נגנית נבל-שיער, מגלה סוד שיכול לשנות את החיים ב"תל תלתלים" לנצח, היא נאלצת להמלט ל "מעלה קרחות" עיר הקרחים – ארץ אויב. לילי בטוחה שהיא לעולם לא תשוב לביתהּ. היא חייבת להתמודד עם פחדיה ולהושיט יד למי שיכול לעזור לה כדי להוכיח את הסוד הגדול באמצעות המוסיקה.

"Being Solomon"
במאי: חנן קמינסקי
הפקה בארץ: עדנה קוברסקי, "עדן הפקות"

המלך שלמה מירושלים, המלכה הערביה נעמה ומלכת שבא, נאבקים באסמודיאוס מלך השדים המנסה להשתלט על ממלכותיהם.

"אגדת חורבן"
תסריט ובימוי: גידי דר
ציור וניהול אמנותי: דוד פולונסקי ומיכאל פאוסט
מפיקים: אמיר הראל, איילת קייט, "למה הפקות"

לראשונה על המסך הישראלי הרוע האפי שנחרט ב-DNA היהודי והישראלי: חורבן הבית. ירושלים במאה ה-1 לספירה. "אגדת חורבן" מספר את סיפור המרד היהודי ברומאים שהסתיים בחורבן בית המקדש מנקודת מבטן של שש דמויות הסטוריות. הפערים החברתיים, השחיתות, הקיטוב וההקצנה הדתית בירושלים מובילים את העיר לאבדון.

"מלך החגיגת"
במאי ותסריטאי: אורי מרנץ
במאי אנימציה ואנימטור ראשי: ניר מטרסו
מפיקים: חגי ארד ואלעד פלג, "דרומהפקות"

איש הייטק צעיר, שהתעניין בהשפעות הפסיכו-אקטיביות של קתינון; החומר הפעיל בצמח הגת, הציץ בפקודת הסמים וגילה שאין כל מניעה חוקית להשתמש בו בישראל. הוא מסנתז את המולקולה בעצמו וממציא את סם "החגיגת". מה שמתחיל, לפני 15 שנים, כניסוי ביתי, מתגלגל לאופרציה בינלאומית שמשתרעת על פני 5 יבשות. ע"פ החזון שלו בעתיד החומרים הפסיכו-אקטיביים יהיו חלק מאורח החיים. עד שזה יקרה הוא ממשיך לשגע את העולם.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?