ספיידרמן החדש הוא טום הולנד: מה היה מיוחד בבחירתו?

טום הולנדהשחקן הבריטי בן ה-19 טום הולנד ("הבלתי אפשרי"), נבחר לגלם את מטפס הקירות האהוב "ספיידרמן", בעיבוד מחודש שלישי שלו למסך הגדול. הפעם, בחירתו של השחקן שיגלם את ספיידרמן נעשתה במסגרת שיתוף הפעולה שנרקם בין אולפני סוני ואולפני מארוול, שמטרתו היתה להכניס את ספיידרמן ליקום הקולנועי של מארוול. משמעות הדבר היא שהופעת הביכורים של הולנד בתור מטפס הקירות תהיה כבר בסרט "קפטן אמריקה 3: מלחמת האזרחים", שכבר החל הפקה ומתוזמן לצאת בשנה הבאה. שנה מאוחר יותר (2017), צפוי לצאת סרט יעודי של "ספיידי" בכיכובו של הולנד, אותו יביים ג'ון ווטס האלמוני-יחסית (שבעיקר עשה קומדיה עבור מהדורת החדשות הקומית של "אוניון"- Onion).

הופעתו האחרונה של הולנד היתה ב"ככה אני חיה עכשיו" ובסוף השנה הזו הוא יופיע ב"בלב ים" לצידו של כריס המסוורת', המגלם את "ת'ור" בעולם של מארוול. במירוץ לתפקיד איש העכביש הוא גבר על אסה באטרפילד ("הוגו"), צ'נדלר ריגס ("המתים החיים"), צ'ארלי פלאמר ("אימפריית הפשע"), צ'ארלי רו ("ללכת בין דינוזאורים") ומת'יו לינץ ("פיראנה 3DD"), בין היתר (1,500 איש לפי דיווח של סוני). הבחירה בו, וגם המתמודדים מולו, מסמנת את הרצון של סוני לעמוד בגיל של שחקן שבאמת אמין כתלמיד תיכון כמו פיטר פרקר מהקומיקס (לעומת טובי מגוואייר ואנדרו גארפילד שגילמו את פיטר פרקר בשלהי שנות ה-20 שלהם).

להבדיל מתהליך ליהוק רגיל, הולנד נדרש להיראות נכון לתפקיד במסגרת המארוולית כולה. מדובר בשחקן צעיר, שצריך לגלם תיכוניסט בסרטיו שלו, אבל גם לתפקד היטב לצד המבוגרים של "הנוקמים" (בני השלושים ומשהו לפחות). לכן במבחני הבד השתתף זקן השבט, רוברט דאוני ג'וניור, המגלם את "איירון מן" וחגג השנה את גיל 50. המלהקת שרה פין (שניהלה את הליהוקים של מספר סרטי מארוול), מנהלת סוני לשעבר (ומפיקה בלבד, היום) איימי פסקל, ומנהל מארוול קווין פייגי, חיפשו את הכימיה הזו בין הצעיר למבוגר, וצמצמו את הרשימה להולנד ולצ'ארלי רו. יש שטוענים שהולנד נדרש למבחן בד נוסף, הפעם גם עם כריס אוואנס, המגלם את "קפטן אמריקה". יש גם מי שטוען שההודעה על בחירתו נמסרה להולנד רק 24 שעות לפני ששאר העולם ידע.

"ספיידרמן המופלא 2".

ספיידרמן.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?