שלושה ישראלים לפסטיבל ונציה 2015: "רבין: היום האחרון", "ההר" ו"למה עזבתני"

"למה עזבתני". מוחמד דאעס.

"למה עזבתני". מוחמד דאעס. צילום: ורד אדיר

שלושה סרטים ישראלים התקבלו לתחרויות בפסטיבל ונציה 2015 (ה-72 במספר) באיטליה: "רבין: היום האחרון" של עמוס גיתאי יתחרה בתחרות הרשמית של הפסטיבל, ו"ההר" של יעל קיים ו"למה עזבתני" של הדר מורג יתחרו בתחרות אוריזונטי (Orizzonti).

"רבין: היום האחרון" ישלב קטעי ארכיון עם סצינות מבוימות, ועוסק באוירה בישראל סביב רצח ראש הממשלה יצחק רבין ב-4 בנובמבר, 1995, בכיכר מלכי ישראל בתל אביב. גיתאי מביים מעל 70 שחקנים, בינהם בולטים לירון לבו, יעל אבקסיס, מלי לוי, דליה שימקו, רות אסרסאי, רותם קינן ואורי גוטליב. "ההר" שהופק כקופרודוקציה ראשונה עם דנמרק, מספר על אישה המתגוררת  עם בעלה וילדיה בבית הקברות היהודי בהר הזיתים, ומתקשה להתמודד עם עבודות הבית הבלתי נגמרות והמקום המבודד בו היא חיה עד כדי כך שהמפלט שלה הוא שיטוט על הר. באחד משיטוטיה היא נחשפת במקרה לסצינה לילית המתרחשת במעלה ההר, ועולמה הולך ומתערער ככל שהיא שבה להר. סרט הביכורים "למה עזבתני" מספר על נער דחוי משולי החברה שמסתובב חשוף ומופקר בפאתיה של עיר מטונפת עד שהוא מגלה גבר זר ומנוכר – פרש בודד הרוכב על אופנועו עמוק אל תוך הקרביים של העיר, דרך הסמטאות האחוריות, להשחיז את סכיניהם של חנויות קצבים ומסעדות גורמה. בתוך הגיהינום האורבני, מה שמתחיל כחניכה מהוססת למקצוע מתפתח למאבק אובססיבי על שליטה עצמית וריסון היצר.

פסטיבל ונציה יתקיים השנה בין ה-2 ל-12 בספטמבר. זוהי הקרנת הבכורה העולמית של שלושת הסרטים, כש"למה עזבתני" ביטל את השתתפותו בפסטיבל ירושלים – ככל הנראה כדי לערוך את הקרנת הבכורה בפסטיבל בינלאומי.

[…] שואו" תהיה זו הבכורה הצפון-אמריקאית. לפני כשבועיים הוכרז כי שני הראשונים יוקרנו בפסטיבל […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?