הסרטים הישראלים "ההר", "רבין: היום האחרון", "פרינסס שואו" ו"פה ולא שם" לפסטיבל טורונטו 2015

"רבין: היום האחרון".

"רבין: היום האחרון".

ארבעה סרטים ישראלים יוקרנו בפסטיבל טורונטו 2015 (ה-40 במספר) שבקנדה: "ההר" של יעל קיים, "רבין: היום האחרון" של עמוס גיתאי, "פרינסס שואו" של עידו הר ו"פה ולא שם" של דנאי אילון. "ההר" יוקרן במסגרת התגליות (Discovery), "רבין: היום האחרון" יוקרן במסגרת המאסטרים, ואילו שני האחרים יוקרנו במסגרת התיעודית של הפסטיבל. עוד, יוקרן הסרט הפולני בכיכובו של איתי טיראן, "הדיבוק" של מרסין ורונה, במסגרת החלוצית (Vanguard).

"ההר" מספר על אישה נשואה (שני) המתגוררת בבית הקברות היהודי בהר הזיתים, ומתוך שעמומה ובדידותה, מטיילת לה על ההר בלילות, שם היא נחשפת לסצינה שגורמת לעולמה להתערער. "רבין: היום האחרון" מביא את סיפוריהן של הדמויות השונות ביומו האחרון של יצחק רבין, משעות הבוקר המוקדמות ועד לרגע הירצחו – מסוכני האבטחה, היועצים הפוליטיים, הפנאטים הדתיים, ועד הרוצח וקרבנו. "פרינסס שואו" מתעד את המוסיקאי הישראלי קותימאן שהשתמש בחומרים מקוריים של זמרת מתחילה ואנונימית מניו אורלינס בת 38 שעובדת לפרנסתה כמטפלת סיעודית וגרה בשכונת עוני קשה. "פה ולא שם" מתעד את יוצרת הסרט בחיפושיה אחר בית במקום בו היא נולדה וגדלה – בירושלים. במשך 3 שנים תיעדה דנאי אילון את בן זוגה ואת שלושת ילדיהם בתוך הסיפור הזה, כשהיא מפרה את צו אביה המנוח, הסופר והעיתונאי עמוס אילון, שאסר עליה לשוב לירושלים.

פסטיבל טורונטו יתקיים השנה בין ה-10 ועד ה-20 בספטמבר. עבור "ההר", "רבין: היום האחרון" ו"פרינסס שואו" תהיה זו הבכורה הצפון-אמריקאית. לפני כשבועיים הוכרז כי שני הראשונים יוקרנו בפסטיבל ונציה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?