עוד סרטים ישראלים בפסטיבל טורונטו 2015: "המילים הטובות", "חתונה מנייר", "באבא ג'ון", "לילה אחרון", "ילדי מפתח"

"המילים הטובות". רותם זיסמן-כהן, אסף בן שמעון, רועי אסף.

"המילים הטובות". רותם זיסמן-כהן, אסף בן שמעון, רועי אסף.

פסטיבל טורונטו 2015 (ה-40 במספר) הכריז על סרטים ישראלים נוספים שיוקרנו במסגרותיו השונות: "המילים הטובות" של שמי זרחין ו"באבא ג'ון" של יובל דלשד למסגרת 'קולנוע עולמי עכשוי' (Contemporary World Cinema); ו"לילה אחרון" של כרם בלומברג ו"ילדי מפתח" של אלעד גולדמן למסגרת 'קצרים' (Short Cuts). עדכון 26.8.15: גם הסרט "חתונה מנייר" של ניצן גלעדי הצטרף לפסטיבל ויוקרן במסגרת 'תגלית' (Discovery).

"המילים הטובות" שמכר על פי הערכות כ-150 אלף כרטיסים בהקרנותיו בארץ, מספר על שלושה אחים היוצאים למסע מירושלים לפאריז, בעקבות סוד משפחתי גדול. "באבא ג'ון" דובר הפרסית, מספר על נער בן 13 שמעדיף לשפץ גרוטאות מאשר לעסוק כאביו במשק תרנגולי ההודו המשפחתי. "לילה אחרון" מספר על שתי צעירות לסביות בלילה האחרון והסוער שלהן יחד, לפני שאחת עוזבת לברלין. "ילדי מפתח" מספר על אח ואחות שחוזרים לבית ריק מדי יום ומתמודדים כל אחד בדרכו עם המצב הזה. "חתונה מנייר" מספר על צעירה עם לקות שכלית קלה שחולמת להתחתן עם בנו של בעל המפעל לנייר טואלט בו היא עובדת.

ארבעת סרטים אלו מצטרפים לסרטים ישראלים שכבר הוכרזו בפסטיבל, והם "ההר" של יעל קיים, "רבין: היום האחרון" של עמוס גיתאי, "פרינסס שואו" של עידו הר ו"פה ולא שם" של דנאי אילון. חוץ מסרטים אלה, הקו-פרודוקציה הישראלית-אמריקאית "סיפור על אהבה וחושך" של נטלי פורטמן ובכיכובה על פי ספרו האוטוביוגרפי של עמוס עוז, תוקרן במסגרת הקרנות מיוחדות, והקו-פרודוקציה הישראלית-פולנית "הדיבוק" של מרסין ורונה, תוקרן במסגרת החלוצית (Vanguard).

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?