"פלאפל אטומי" – ביקורת

"פלאפל אטומי". שי אביבי, מלי לוי.

"פלאפל אטומי". שי אביבי, מלי לוי.

"פלאפל אטומי" הוא סרט קומדיה שמרוויח נקודות על רלבנטיות ורוח טובה, אבל אינו מצליח להצחיק ונשען בעיקר על וולגריות, בוטות ואינפנטיליות. ניכר בהחלט שהיוצר מבקש להדגיש את הבהמיות הישראלית על פני האירופאיות המעודנת. כתוצאה מכך, הסרט המתרחש בישראל, מתנהל כמעט כולו בצעקות, וזהו למעשה הבסיס לחלק ניכר מן הבדיחות – מה שכמובן לא מבדח אדם בוגר, ואינו ביקורת חברתית נוקבת.

היוצר דרור שאול, לעולם האיש שעשה את הקאלט "מבצע סבתא", עמל קשה מאד להוציא לפועל את הסרט הזה, וחוסר ההצטיינות של המוצר המוגמר מכמיר את הלב. היה נראה שהוא יוצר מגוון שמשתפר מסרט לסרט, ואחרי החלטורה המוצלחת של "מבצע סבתא", אמנם יצר את "סימה וקנין מכשפה", אבל אז פנה ליצור את הדרמה החזקה "אדמה משוגעת", שאני הרעתי לה הרבה יותר מאשר ל"אביבה אהובתי" שחלק איתו את פרס אופיר ב-2006 לסרט הטוב ביותר.

כעת הוא חוזר עם "פלאפל אטומי", סיפורן של אם ובת המנהלות דוכן פלאפל נייד לחיילי צה"ל, ומעורבות פוליטית עד כדי השתתפות בהפגנה אכזרית נגד פקחי האו"ם המגיעים לארץ כדי לבחון את נושא הגרעין הישראלי. משלחת הפקחים מגיעה בעיתוי הנורא ביותר: רגע לפני שישראל מבקשת להפציץ את איראן בנשק הגרעיני שלה, כדי להקדים את האויבת מלעשות זאת לה. האמא מימי (מלי לוי) מתאהבת באחד מאנשי המשלחת הגרמני (אלכסנדר פהלינג, "מבוך השקרים"), ובתה הערסית (מיכל טרבס) דוחפת לקשר רומנטי בינהם. הגרמני העדין סובל מהאוכל החריף של מימי, מההתנהגות הבהמתית של קצין הצבא המנסה לסלק אותו ולהתחיל בהפצצת איראן (שי אביבי), ומהבלופים הישראלים שמנסים לדחוף לו לגרון באשר לפצצה הגרעינית.

"פלאפל אטומי". שי אביבי, יונתן צ'רצ'י, אלכסנדר פהלינג.

"פלאפל אטומי". מימין: יונתן צ'רצ'י, שי אביבי, ואלכסנדר פהלינג.

החיובי בסרט הוא רמת המקצוענות שמורגשת מכל עבר: מהמשחק המשתדל לפלס את דרכו בבעיות הקומדיה ועד איכות ההפקה. האפיק היחיד שבו לא נשמרה רמת מקצוענות גבוהה הוא הקומדיה, וחסר לסרט העוקץ שישדרג אותו מזמן מחויך מול המסך (גם אם מחריש אוזניים), למשהו משעשע שסוחט צחוק מהקהל.

פלאפל אטומי (ישראל, 2015)
בימוי: דרור שאול | תסריט: דרור שאול | משחק: מלי לוי, מיכל טרבס, שי אביבי, אלכסנדר פהלינג, טארה מלטר, יוסי מרשק | צילום: סבסטיאן אדשמיד
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-10.09.2015 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

אחד שראה

ומה הציון שנתת לסרט?

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?