הסרטים של 2016

הסרטים של 2016. מימין: מכסחות השדים, סבא בהפרעה, פלורנס פוסטר ג'נקינס, העי"ג, מוצאים את דורי.

הסרטים של 2016. מימין: מכסחות השדים, סבא בהפרעה, פלורנס פוסטר ג'נקינס, העי"ג, מוצאים את דורי.

אחרי ובזמן שיגיעו אלינו סרטי סוף שנת 2015 בקולנוע האמריקאי (בעיקר המתמודדים למועמדות לאוסקר: "קרול", "שמונת השנואים", "האיש שנולד מחדש", "הנערה הדנית", "ספוטלייט" ואחרים), זו רשימה של כ-35 הסרטים שצפויים להיות המצליחים ו/או המדוברים של 2016.

ברוב הסרטים יש שחקן/שחקנית מ"משחקי הכס", יוצא תכנית המערכונים "סטרדיי נייט לייב" או בעל שם המשפחה המסוורת'. יש המון סרטי המשך וגם גרסאות חדשות לסרטים ישנים (כולל "שבעת המופלאים" ו"ג'ומנג'י").

קומדיות

"העי"ג" – סטיבן ספילברג בסרט שמבוסס על ספרו של רולנד דאל ("צ'רלי ומפעל השוקולד"). בתפקיד הראשי של הענק מארק ריילנס שגילם את המרגל ב"גשר המרגלים", סרטו הקודם של ספילברג.

"המעון של מיס פרגרין לילדים משונים" – סרט חדש של טים ברטון, כך שמעוצב להפליא זה בטוח יהיה; ובתקווה שברטון שוב יעשה סרט טוב אחרי יותר מדי שנים של בימוי סרטים חסרי ייחוד או חלשים. מבוסס על הספר הראשון בסדרת ספרים. עם אסא באטרפילד, אווה גרין, סמואל אל. ג'קסון, אליסון ג'ייני, ג'ודי דנץ', כריס או'דאוד, טרנס סטמפ ורופרט אוורט.

"קונג פו פנדה 3" – סרט מצויר עם כל הדמויות (והשחקנים המדבבים) מהסרטים הראשונים. אני חושב שהראשון הוא הסרט המצויר הטוב ביותר של דרימוורקס. והפעם פו (ג'ק בלאק) פוגש את אביו הביולוגי, שלא מתגלה כפנדה חכמה במיוחד.

"מוצאים את דורי" – סרט ההמשך ל"מוצאים את נמו" מ-2003, שהחזיק הרבה זמן בתואר הסרט המצליח ביותר של פיקסר (עבר אותו סרט ההמשך "צעצוע של סיפור 3" ב-2010 והשנה "הקול בראש" חלף על פניו).

"עידן הקרח 5" – מפיקי הסרט טוענים שזה יהיה הסרט האחרון בסדרה. הראשון היה הצלחה ענקית, הסרטים הבאים הצליחו עוד יותר(!) על אף שכל סרט היה פחות טוב מהקודם. אולי הזמן מאז הסרט הקודם יעשה טוב ויצליחו לגמור את הסדרה בצורה טובה וראויה.

"מכסחות השדים" – ב-1984 היה סרט מצליח עם יוצאי תכנית המערכונים Saturday Night Live עם סיגוורני ויבר וריק מוראניס. אחרי חמש שנים יצא סרט המשך פחות מצליח, ואחרי שנים של דיבורים על סרט שלישי, מגיע סרט שבו קבוצת נשים יוצאות ללכוד רוחות בניו יורק, הפעם מגלמות אותן שחקניות מאותה תכנית מערכונים.

"זולנדר 2". פנלופה קרוז, בן סטילר, אוון ווילסון.

"זולנדר 2". פנלופה קרוז, בן סטילר, אוון ווילסון.

"זולנדר 2" – בן סטילר כתב, ביים ומככב בסרט ההמשך לסרט מ-2001(!). עם ויל פארל, אוון וילסון ופנלופה קרוז, ושחקנים שלא היו מוכרים לפני 15 שנה: קריסטן וויג ובנדיקט קאמברבאץ' (יהיה מעניין לראות אותו בקומדיה). באופנה עכשיו, כידוע, לחזור לדברים מצליחים ו/או אהובים מפעם. הטיזר היה מצוין, הקדימון קצת פחות מבטיח. יהיה מצחיק, יהיה מגוחך, מופרך, מטופש, מוגזם ושוב מצחיק.

"סבא בהפרעה" – רוברט דה-נירו ממשיך להתבזות, והפעם הוא פונה לקהל צעיר יותר, אפילו זה שלא מכיר אותו מ"פגוש את ההורים". וזאק אפרון ממשיך לא לבחור תסריטים בתבונה. נחשו בעצמכם מי מגלם את הסבא ומי את הנכד החתיך. אפרון גם מככב השנה ב"שכנים 2" עם סת' רוגן.

"יום האם" – בפרק של "רוק 30" עשו קדימון פרודי לסרט על "יום מרטין לות'ר קינג", ועכשיו אחרי "יום האהבה" ו"סילבסטר בניו יורק", גארי מרשל מביים סרט נוסף עם כל מיני סיפורים של שלל דמויות. בין השחקנים: ג'וליה רוברטס (אשר חבה לו את "אשה יפה"), ג'ניפר אניסטון, קייט הדסון, ג'ייסון סודיקיס וטימות'י אוליפנט.

"יחי הקיסר!". ג'ורג' קלוני.

"יחי הקיסר!". ג'ורג' קלוני.

"יחי הקיסר!" – דרמה קומית כי בכל זאת זה סרט של האחים כהן. תאריך ההפצה שנקבע לפברואר לא מבשר טובות מבחינת הכוונות לפרסים ולסיכומי 2016, אבל אף פעם אי לדעת מראש. מתרחש סביב צילומי סרט בשנות ה-50 בהוליווד, עם שלל כוכבים – ג'ורג' קלוני, צ'אנינג טאטום, ג'וש ברולין – וצילום מהמם כצפוי של רוג'ר דיקנס.

"Life on the Road" – במסגרת סרטי המשך לדברים מהעבר, ריקי ג'רוויס חוזר לדמות שפרסמה אותו, דיויד ברנט ב"המשרד" (אחת הסדרות שהובילה טרנד של גרסאות זרות לסדרות). אני לא משתגע על הרעיון, אבל ג'רוויס מצחיק אותי מאוד. בסרט בסגנון סרט תיעודי ברנט מחוץ למשרד. הוא משקיע את כל כספו בניסיון לפתח קריירה כזמר ואני משער שהוא ייתקל וישמע מהדמויות המוכרות מהמשרד. כרגע מרטין פרימן (שגילם את טים וזכה מאז להצלחה, כולל "שרלוק") לא ברשימת השחקנים בסרט.

"האשליה 2". מייקל קיין, דניאל רדקליף, דייב פרנקו, וודי הארלסון, ליזי קפלן, ג'סי אייזנברג, מארק רופאלו.

"האשליה 2". מייקל קיין, דניאל רדקליף, דייב פרנקו, וודי הארלסון, ליזי קפלן, ג'סי אייזנברג, מארק רופאלו.

"האשליה 2" (סוג של קומדיה, סיווג לז'אנרים הוא תמיד בעייתי) – המשך ללהיט המפתיע על הקוסמים. עם ג'סי אייזנברג, מארק רופאלו, וודי הרלסון, מייקל קין, מורגן פרימן, דייב פרנקו, ליזי קפלן ודניאל רדקליף (שגילם, כמובן, את הקוסם הארי פוטר).

** עוד המשך שלא יתקרב בהצלחה שלו לסרט המקורי מ-2002(!): "החתונה היוונית שלי 2" שבו לזוג מהסרט הראשון טולה ואיאן (ניאה ורדלוס וג'ון קורבט) יש ילדה בת יותר מ-13 והוריה של טולה מגלים שהם לא באמת נשואים אז זו החתונה שלהם בכותרת הסרט. ויש לי הרגשה שגם סרט בריג'יט ג'ונס השלישי יחלוף מבלי שמישהו ישים לב.

דרמות

"מצדיעים לך, בילי לין" (Billy Lynn's Long Halftime Walk) – שם ארוך לסרט על חיילים אמריקאים, לפני שהם חוזרים להילחם בעיראק, שמופיע ברשימה הזאת אך ורק בזכות במאי הסרט: אנג לי. עם גארט הדלנד ("טרון: המורשת", "פן"), קריסטין סטוארט, וין דיזל, סטיב מרטין, כריס טאקר, טים בלייק נלסון. לי צילם את הסרט בתלת מימד והוא ביים את "חיי פיי", אחד הסרטים היחידים שהשתמש בצורה מחושבת וחכמה בצילום בתלת מימד.

"המירוץ". סטיבן ג'יימס.

"המירוץ". סטיבן ג'יימס.

"המירוץ" (במקור: Race, שם בעל דו-משמעות, "מירוץ" ו"גזע") סיפורו של האצן השחור ג'סי אוונס באולימפידת 36' שהתקיימה בגרמניה. סטיבן ג'יימס ("סלמה") בתפקיד הראשי וכיאה לכל סרט דרמה שלוקח את עצמו ברצינות בימים אלו יש זוכי אוסקר מבוגרים בתפקידי משנה, במקרה הזה ויליאם הארט וג'רמי איירונס.

Genius – מקס פרקינס (קולין פירת') היה עורך של גדולי הסופרים האמריקאים בשנות ה-30, כולל תומס וולף (ג'וד לאו), ארנסט המינגווי (דומיניק וסט) וסקוט פיצג'רלד (גיא פירס). עם ניקול קידמן ולורה ליני. סרטו הראשון של במאי התאטרון הבריטי מייקל גראנדייג'.

"Money Monster" – במאית: ג'ודי פוסטר, שחקנים ראשיים: ג'ורג' קלוני וג'וליה רוברטס. לי גייטס (קלוני) מופיע בטלוויזיה ונותן טיפים להשקעה בבורסה. קייל (ג'ק אוקונל, "לא נשבר" של אנג'לינה ג'ולי) מפסיד בגלל דבריו את כל כספו, מתפרץ לאולפן ומחזיק את גייטס בן ערובה בשידור חי. נשמע מופרך, אז זה כמובן מבוסס על סיפור אמיתי.

"ג'ולייטה". פדרו אלמודובר, אדריאנה אוגרטה.

"ג'ולייטה". פדרו אלמודובר, אדריאנה אוגרטה.

"ג'ולייטה" – גם אחרי סרט איום ונורא שלו, כל סרט של פדרו אלמודובר מסקרן. על סרטים זרים אין הרבה מידע לפני שהם יוצאים ולא ברור אם יגיעו לארץ, אבל זה בטוח יוקרן פה.

"Passengers" – אולי בזכות "כוח משיכה" ו"להציל את מארק וואטני" סרטי מדע בדיוני הצליחו להגיע לקהל הרחב. על כן אנחנו מקבלים יותר 'סרטי חלל', ללא חייזרים ויריות, כמו זה למשל. שניים מהכוכבים הצעירים המצליחים ביותר היום משתפים פעולה: סיפור אהבה בחללית בין כריס פראט ("שומרי הגלקסיה") וג'ניפר לורנס (היש צורך להזכיר סרטים? "ג'וי", "אופטימיות היא שם המשחק", "משחקי הרעב"). עם מייקל שין ולורנס פישבורן. במאי: מורטן טילדום ("משחק החיקוי").

La La Land סרט מוזיקלי, לא ז'אנר נפוץ בימינו. סיפור אהבה בין שניים מהכוכבים המצליחים היום: ראיין גוסלינג ואמה סטון. הוא מגלם פסנתרן ג'ז והיא שחקנית מתחילה בלוס אנג'לס. אם הסרט לא אסון גמור אז יש להן מועמדויות בטוחות לגלובוס הזהב לפחות. עם ג'יי-קיי סימונס, שזכה באוסקר על הסרט הקודם שכתב וביים דמיאן שאזל ("ויפלאש").

"פלורנס פוסטר ג'נקינס" – סיפור אמיתי שהיווה השראה ל"מרגריט" הצרפתי. מריל סטריפ כאישה עשירה ללא שום כישרון שירה שבשל עושרה הופיעה בקרנגי הול בניו יורק. עם יו גרנט.

"המלבישה". קייט ווינסלט.

"המלבישה". קייט וינסלט.

"המלבישה" – אישה חוזרת לעיירה נידחת באוסטרליה עם מכונת תפירה ובגדי עילית. היא עוזרת לעשות מהפך לנשים ולהתנקם באלו שפגעו בה בעבר. עם קייט וינסלט, ליאם המסוורת', הוגו ויבינג, ג'ודי דיויס ואוסטרלים נוספים.

"שתיקה" (Silence) – במאי: מרטין סקורסיזה. עם ליאם ניסן, אנדרו גרפילד ואדם דרייבר. מבוסס על ספר יפני שעובד ב-71' לסרט שהיה בתחרות הרשמית בפסטיבל קאן. על כמרים מיסיונריים שמגיעים ליפן במאה ה-17.

פעולה/הרפתקאות (בעיקר סרטי המשך)

Rogue One: A Star Wars Story בין פרק 7 המצליח לפרק 8 שיצליח, מגיע סרט עם דמויות לא מוכרות שעלילתו מתרחשת לפני "מלחמת הכוכבים" (1977). כיצד גילו איך להשמיד את "כוכב המת" (Death Star) של האימפריה, משימה שעליה נאמר: Many Bothans died to bring us this information. עם פליסטי ג'ונס ("התיאוריה של הכול"), מדס מיקלסן, פורסט ויטקר ודייגו לונה. במאי: גארת' אדוורדס ("גודזילה"). ב-2017, בין פרק 8 ל-9, יהיה סרט מקדים על האן סולו הצעיר.

"קפטן אמריקה 3: מלחמת האזרחים". כריס אוואנס.

"קפטן אמריקה 3: מלחמת האזרחים". כריס אוואנס.

"קפטן אמריקה 3: מלחמת האזרחים" – כריס אוואנס הוא קפטן אמריקה, ולפחות חלק מחבריו מסרטי "הנוקמים" יקפצו לבקר. יהיה קטע בסיום שלא יהיה קשור לשום סרט עתידי של מארוול.

"באטמן נגד סופרמן" – אולי שמעתם על הסרט הזה כבר? בן אפלק נכנס לחליפת הגומי של באטמן כדי להתמודד מול הנרי קאוויל שגילם את סופרמן ב"איש הפלדה". עם גל גדות כוונדר-וומן וג'סי אייזנברג כלקס לות'ר. וגם איימי אדמס כלויס ליין וג'רמי איירונס כאלפרד איפשהו בתוך כל ההמולה הזאת.

"אקס-מן: אפוקליפסה" – ג'יימס מקאבוי עשה קרחת כדי לגלם בשלישית את קסוויאר מול מגניטו (מייקל פסבנדר). בריאן סינגר, שביים את שני סרטי אקס-מן הראשונים ואת הקודם, חזר לעולם המוטנטים, גיבורי העל, שלל הדמויות, האפקטים, ונקווה שהוא מוצלח מ"אקס-מן: העתיד שהיה".

"דדפול".

"דדפול".

"דדפול" – סרט על פי קומיקס, שהפעם -כנראה- יהיה מיועד לקהל בוגר יותר מקהל שלרוב מכוונים אליו. ראיין ריינולדס בתפקיד הראשי.

"אליס מבעד למראה" – טים ברטון רק מפיק את סרט ההמשך ל"אליס בארץ הפלאות" שהצליח הרבה מעבר למצופה (מעל מיליארד דולר ב-2010, סביר להניח שזה לא יזכה להצלחה דומה). מיה וסיקובסקה חוזרת כאליס, ג'וני דפ ככובען, הלנה בונהם קרטר כמלכת הלבבות. צפו לעוד מאותו דבר, רק עוד פחות קוהורנטי ומעניין.

"יחידת ההתאבדות (ש.ל.ר)".

"יחידת ההתאבדות (ש.ל.ר)".

"Suicide Squad" – מישהו אמר "עוד סרט על פי קומיקס, בבקשה?" כנראה שלא, ובכל זאת הנה עוד אחד. הפעם עם ויל סמית', ג'רד ליטו כג'וקר, מרגו רובי, ג'יי קורטני, ויולה דיויס, אדם ביץ', סקוט איסטווד ועוד. כתב וביים: דיויד אייר ("זעם").

"היום השלישי 2: התחדשות" – חלק ראשון מתוך שניים. 20 שנה אחרי שהסרט הראשון הצליח בקופות וזכה באוסקר על האפקטים, יצורים מהחלל שבים לנסות לפוצץ ולהשתלט על כדור הארץ. אל ביל פולמן, ג'ף גולדבלום וברט ספיינר מצטרפים ליאם המסוורת' וג'ואי קינג ("פארגו").

"מסע בין כוכבים" – סרט שלישי עם צוות השחקנים החדש בראשות כריס פיין כקפטן קירק וזאקרי קווינטו כספוק.

"ספר הג'ונגל" – אחרי ובעקבות ההצלחה של "סינדרלה" שהיה מבוסס על הסרט המצויר, ולפני הגרסה שלהם ל"היפה והחיה" עם שחקנים בשר ודם, מגיע הסרט הזה בבימוי ג'ון פברו. עם סקרלט ג'והנסון, לופיטו נוינגו, אידריס אלבה, ביל מורי, בן קינגסלי, כריסטופר ווקן כקולות של החיות שסביב מוגלי. (וב-2017 "ספר הג'ונגל" על פי הספר של קיפלינג ולא על פי הסרט המצויר, בבימוי אנדי סירקיס, עם כריסטיאן בייל, קייט בלנשט ובנידיקט קאמברבאץ'.)

"וורקראפט: ההתחלה".

"וורקראפט: ההתחלה".

"וורקראפט: ההתחלה" – אסון גדול או הצלחה בינונית? טובי ג'ונס ("ירח", "קוד מקור") מנסה לביים סרט מצליח שמבוסס על משחק מחשב. התקציב גדול, הרבה יצורים, איפור, אפקטים. אולי ההצלחה של "משחקי הכס" תדבק בסרט הזה.

"Assassin's Creed" – מייקל פסבנדר לפי משחק מחשב.

"המטרה: לונדון" – ג'ררד באטלר הציל את הבית הלבן ב-2013, עכשיו כנראה כל לונדון בסכנה. הסרט הראשון לא היה מוצלח ולא הצלחה גדולה, ובכל זאת מקבלים מנה נוספת לבאטלר שעל אף שנראה שהוא יכול להצליח יותר נתקע בזוועות כמו "מלחמת האלים" שלא התכוונתי להזכיר בכלל בפירוט לסרטי השנה (סרט אפקטים זולים שנראה יותר גרוע מסרטי "התנגשות הטיטאנים").

ונסיים עם סרט שנקווה שיהיה מצוין כי יש סיבות להאמין שהוא יכול להיות כזה: סרט בורן חדש בכיכובו של מאט דיימון, שגילם את ג'ייסון בורן בשלושה סרטי "זהות" הראשונים (כפולה, אבודה, במלכודת).

עוד סרט המשך שעשוי להתגלות כאסון על אף שלוש השחקניות בתפקידים הראשיים: שרליז ת'רון, אמילי בלאנט וג'סיקה צ'סטיין וכריס המסוורת' גם. זהו "The Huntsman: Winter's War", המשך ל"שלגיה והצייד" שבו -כפי שכולכם בוודאי זוכרים- כיכבה קריסטין סטוארט.

ויש גם: עוד סרט בסדרת "מפוצלים" ו"ג'ק ריצ'ר 2" עם טום קרוז.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?