"חדר" – ביקורת

"חדר". ג'ייקוב טרמבליי, ברי לארסון.

"חדר". ג'ייקוב טרמבליי, ברי לארסון.

"חדר" הוא אחד הסרטים הטובים של 2016 והוא יישאר בקבוצה המובילה עד סוף השנה. זוהי דרמה מטרידה, מקורית ומרגשת, עשויה טוב, עם משחק טוב, וצריך ללכת לראות אותו מבלי לראות את הקדימון שלו שמגלה את כל הסרט.
זו אינה ביקורת רגילה. אני חושב שצריך לדעת לאיזה סרט הולכים, מה הסגנון הצפוי, אבל בשום אופן לא צריך לדעת כל מה שקורה בעלילה, וקשה לכתוב על "חדר" (ולהשמיע דעה וביקורת) מבלי לגלות יותר מדי על מה שקורה בו. כמו במקרה של סרט שלא דומה לו בשום בחינה אחרת, "מלחמת הכוכבים 7: הכוח מתעורר", צריך אולי לכתוב ביקורת שתיקרא לפני שהולכים לצפות בו, וביקורת שנייה למי שצפה בסרט (למשל: הקטע המעולה עם הטנדר!).

"חדר" הוא חלל קטן עם מיטה ומטבחון וחלון בתקרה שבו מתגוררים אם צעירה ובנה בן החמש.
סיפורים קשים כמו זה המתואר ב"חדר" מתרחשים בכל העולם אך בעיקר בארצות הברית, ומאחורי הסרט עומדים שני אירים ששוב מראים שלפעמים צריך מישהו מבחוץ כדי לתאר את מה שקורה במקום כלשהו. הסרט מבוסס על ספר שכתבה ועיבדה אמה דונוהיו והבמאי הוא לני אברהמסון. ראיתי שלושה סרטים קודמים שלו שלא אהבתי: "פרנק" הבלתי נסבל עם מייקל פסבנדר, What Richard Did ו"אדם ופול". ב"חדר" התסריט והבימוי נהדרים. הסרט אמין וחכם, הדרמה והמתח נבנים בצורה נכונה, ובחלק השני מתעסקים ברגישות ובעדינות במה שמתרחש.

הסרט מועמד ל-4 פרסי אוסקר: סרט, בימוי, שחקנית ראשית (ברי לרסוןן) ותסריט מעובד. לרסון היא המועמדת המובילה כרגע לזכייה באוסקר. היא היתה נהדרת לפני מספר שנים ב"בית זמני" (Short Term 12) וגילמה את אחות של איימי ב"אסון מהלך". גם ג'ייקוב טרמבליי, הילד בן השבע שמגלם את בנה בן החמש בסרט, משחק טוב, וכך גם ג'ואן אלן.

דירוג: ★★★★☆

חדר (אירלנד, 2015)
בימוי: לני אברמסון | תסריט: אמה דונהיו, אמה דונהיו | משחק: ברי לארסוןג'ייקוב טרמבליי, מייגן פארק, וויליאם ה. מייסי | מוסיקה מקורית: סטיבן רניקס
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-28.01.2016 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.

[…] של ברי לארסון לשחקנית ראשית) לא זכה להצלחה גדולה. קראו את הביקורת שלי, הקצרה בעיקר כדי להימנע מלקלקל את הסרט כמו שנעשה […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?