עוד ישראלים בפסטיבל ברלין 2016, בינהם "מי יאהב אותי עכשיו", "אינרציה", "פה ולא שם" ו"קפה נגלר"

"אינרציה". גליה ישי, אילנית בן יעקב.

"אינרציה". גליה ישי, אילנית בן יעקב.

פסטיבל ברלין 2016 (ה-66 במספר) מרחיב את היצע הסרטים הישראלים שיקרין: "מי יאהב אותי עכשיו?" של תומר וברק הימן יוקרן במסגרת 'פנורמה'; "אינרציה" של עידן חגואל, "פה ולא שם" של דנאי אילון ו"בין גדרות" של אבי מוגרבי יוקרנו במסגרת 'קולנוע חדש'; "קפה נגלר" של מור קפלנסקי יוקרן במסגרת 'קולנוע קולינרי' לסרטים העוסקים באוכל; והסדרה "התסריטאי" של סייד קשוע תוקרן במסגרת חשיפת סדרות טלויזיה.

"מי יאהב אותי עכשיו" מתעד את סער מעוז, מגיבורי הסדרה "משפחות" של הבמאים, שחי כעת בלונדון, התרחק ממשפחתו ומהיהדות, יצא מהארון ובמקביל לגילוי שהוא נשא HIV והצורך לספר להוריו, הוא מוצא משפחה חדשה במקהלה גאה בלונדון. "אינרציה" מספר על אשה שמתעוררת מסיוט בדירת השיכון שלה בחיפה לאחר שחלמה כי רצחה את בעלה, ואז מגלה שהוא נעלם מחייה. "פה ולא שם" מתעד את סיפור משפחתה של הבמאית המנסה להתמקם מחדש בירושלים, כששבה לאחר שנים של היעדרות וציווי של אביה לא לחזור אל עיר הולדתה. "קפה נגלר" הוא בית קפה שהוקם ונוהל על ידי חמישה דורות קודמים במשפחתה של הבמאית, וזו יוצאת לברלין לחקור את ההיסטוריה שלו, אך מגלה שהיא לא קסומה כפי שחשבה. "בין גדרות" מתעד את פעולתה של סדנת תיאטרון של מבקשי מקלט מאריתריאה וסודאן, הכלואים במתקן 'חולות' שבנגב. "התסריטאי" מספרת על תסריטאי ערבי-ישראלי שיצר סדרת טלויזיה מצליחה, וכעת עובר חשבון נפש בהתקרבו לגיל 40, תוך שהוא ובני משפחתו מתמודדים עם משבר זהות והגדרה עצמית לאומית.

 

פסטיבל ברלין יתקיים בין ה-11 ל-21 בפברואר. עוד סרטים ישראלים שכבר הוכרזו בעבר כמשתתפי הפסטיבל: "סופת חול" של עילית זקצר, "צומת 48" (ש.ל.ר, Junction 48) של אודי אלוני, "צומת הרוחות" של רותם מורט ו"מושקי" של עליזה חנוביץ'. אבי מוגרבי שסרטו הצטרף כעת לפסטיבל, ישפוט בתחרות הסרטים הקצרים של הפסטיבל.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?