דיסני חי: סרטים על פי סרטים מצוירים של דיסני

"ספר הג'ונגל".

"ספר הג'ונגל".

הסרט "ספר הג'ונגל" החדש קיבל השראה, כמובן, מספרו של רודיארד קיפלינג, והוא בעיקר חידוש לסרט המצויר של דיסני מ-1967, הסרט האחרון שוולט דיסני בעצמו פיקח על הפקתו לפני מותו. הרעיון של חידוש סרט מצויר שלהם אינו דבר חדש אצל דיסני, אך בשנים האחרונות הוא צובר תאוצה עם ההצלחה הגוברת של הסרטים, ותכנונים לסרטים נוספים על פי הקטלוג העשיר, המצליח והאהוב שלהם.

"על כלבים וגנבים" היה הסרט המצויר הראשון של דיסני שהפך לסרט לא-מצויר, עם שחקנים בשר ודם. הגרסה הלא-מצוירת הצליחה מאוד והכניסה בסוף שבוע הבכורה שלה בצפון אמריקה 33.5 מיליון דולרים בקופות, שהצטברו ל-134.9 מיליון דולרים ב-15 שבועות. בהמשך חברת דיסני העלתה גרסאות במתיות לברודווי של הסרטים המצוירים "בת הים הקטנה", "היפה והחיה", "אלאדין" ו"מלך האריות", אחד ממחזות הזמר המצליחים ביותר בברודווי אי פעם.
בשנים האחרונות הבינו שיש פוטנציאל נוסף לסרטים המצוירים האהובים מעבר להוצאות מחודשות לקולנוע, מכירת גרסאות די-וי-די מיוחדות, סרטי המשך שהופקו ישירות לווידיאו, סדרות טלוויזיה מצוירות. אפשר גם לחדש את הסרטים הידועים לסרטים עתירי תקציב, עם אפקטים וכוכבים.

"על כלבים וגנבים"
סרט מצויר: 1961, סרט עם שחקנים בשר ודם: 1996
הכנסות הלא-מצויר בעולם: 320 מיליון דולר
גלן קלוז כקרואלה דה-ויל, ג'ף דניאלס וג'ואלי ריצ'רדסון כזוג המתאהב, ועם יו לורי.
סרט ההמשך, שיצא ב-2000, היה מועמד לאוסקר על תלבושות. מתוכנן סרט על קרואלה, כנראה בכיכובה של אמה סטון.

"אליס בארץ הפלאות". מיה ווסיקובסקה.

"אליס בארץ הפלאות". מיה וסיקובסקה

"אליס בארץ הפלאות"
סרט מצויר: 1951, סרט עם שחקנים בשר ודם: 2010
הכנסות בעולם: מיליארד ו-25 מיליון דולר
מיה וסיקובסקה כאליס, ג'וני דפ ככובען המטורף, הלנה בונהם קרטר ואן האת'ווי כמלכות ושלל שחקנים נוספים.
הסרט זכה באוסקר על עיצוב אמנותי ועל תלבושות והיה מועמד על האפקטים החזותיים.
את סרט ההמשך, בהפקתו של טים ברטון שביים את הסרט הראשון, תוכלו לראות השנה בבתי הקולנוע.

"היפהפייה הנרדמת"
סרט מצויר: 1959, הסרט "מליפיסנט": 2014
הכנסות בעולם: 758 מיליון דולר
אנג'לינה ג'ולי כמכשפה הרעה מהסרט המקורי. הסרט מתמקד בה ופחות נאמן לסיפור הסרט המצויר.
הסרט היה מועמד לאוסקר על תלבושות.
סרט ההמשך מתוכנן מאז 2014, בשנה שעברה נאמר שעובדים על התסריט ואולי ב-2018 זה יגיע לקולנוע.

"סינדרלה". לילי ג'יימס, ריצ'ארד מאדן.

"סינדרלה". לילי ג'יימס, ריצ'ארד מאדן

"סינדרלה"
סרט מצויר: 1950, סרט עם שחקנים בשר ודם: 2015
הכנסות בעולם: 542 מיליון דולר
לילי ג'יימס ("אחוזת דאונטון") כסינדרלה, קייט בלנשט כאמה החורגת, הלנה בונהם קרטר כפייה הטובה וריצ'רד מאדן כנסיך שמחפש את בעלת נעל הזכוכית הנשכחת.
הסרט היה מועמד לאוסקר על תלבושות.

"היפה והחיה"
סרט מצויר: 1991, סרט עם שחקנים בשר ודם: 2017
הסרט החדש ביותר שמקבל גרסה חדשה, והוא יהיה מוזיקלי. אמה ווטסון בתור בל, דן סטיבנס ("אחוזת דאונטון") כחיה, עם יואן מקגרגור, לוק אוונס, אמה תומפסון, סטנלי טוצ'י, איאן מקלן, קווין קליין וג'וש גד. הבמאי הוא ביל קונדון ("נערות החלומות", "מר הולמס").

"היפה והחיה".

"היפה והחיה".

"פיטר פן"
סרט מצויר: 1953, סרט עם שחקנים בשר ודם: 2019?
למרות הכישלון של "פאן" עם יו ג'קמן בשנה שעברה וגרסת טלוויזיה חיה (בכיכובה של אליסון ויליאמס מ"בנות") שלא זכתה להצלחה גדולה, דיסני ממשיכים במגמה המצליחה הזאת. הגרסאות המצוירות של הדמויות -כולל פיטר, ונדי, טינקרבל, קפטן הוק- מפורסמות יותר מהסרט עצמו (האם מישהו זוכר שיר מתוך הסרט?).

"דמבו"
סרט מצויר: 1942 (הסרט המצויר הרביעי באורך מלא של דיסני אחרי "שלגיה ושבעת הגמדים", "פינוקיו" ו"פנטזיה"), סרט עם שחקנים בשר ודם: 2019?
טים ברטון שוב יביים דיסני חי, והפעם בעולם הקרקס שכה מתאים לו.

"מולאן".

"מולאן".

"מולאן"
סרט מצויר: 1998, סרט עם שחקנים בשר ודם: 2020?

[…] ל-758 מיליון הדולרים של "מליפיסנט" (קראו את הסקירה של יונתן על הסרטים החיים של דיסני), הביאה את אולפני דיסני לסמן את הטריטוריה בפני אולפנים […]

[…] בסרט יש קטעי פעולה על החומה וקטעי ביניים עם הרבה סיניים, חלקם שחקנים מוכרים מאוד, ובראשם מפקדת אישה מהמסדר חסר השם (בחיי, ככה קוראים למסדר). לנשים תמיד יש תפקיד מרכזי בסרטיו של ז'אנג יימו, בדרמות ובסרטי הפעולה. האם בדיסני שקלו לקחת אותו כבמאי של הגרסה החיה של "מולאן"? […]

[…] של פול תומאס אנדרסון על אופנה] 2. The Current War 3. היפה והחיה (לדיסני יש היסטוריה טובה בקטגוריה) 4. Okja (של ג'ון הו בונג, במאי "רכבת הקרח" […]

[…] 17. היפה והחיה (2017): 1.014 מיליארד דולר [לא סופי] דיסני עלו על נוסחה מנצחת חדשה: ניקח סרט מצויר אהוב ומצליח שלנו ונצלם אותו מחדש עם שחקנים. זה הצליח עם "סינדרלה" ו"ספר הג'ונגל" (הכנסות של מעל 900 מיליון דולר, ושם יש שחקן אחד ובעיקר חיות ממוחשבות) ולא יפסיק בקרוב. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?