השחקנית והיוצרת רונית אלקבץ הלכה לעולמה

"".

רונית אלקבץ, מתוך "כלת הים".

השחקנית והיוצרת רונית אלקבץ הלכה לעולמה בגיל 51, לאחר מאבק במחלת הסרטן. היא הותירה אחריה בעל, האדריכל אבנר ישר, ושני ילדים בני כשלוש.

רונית אלקבץ נולדה ב-1964 בשכונה ד' בבאר שבע, הבכורה מבין ארבעה אחים. על אף שלא למדה משחק, כיכבה בסרט "המיועד" (1990) של דני וקסמן ולצד שולי רנד, בגיל 26. ב-1994 כיכבה בסרט "שחור" שזיכה אותה בפרס אופיר (אז היה הפרס בשם אחר). היא המשיכה והופיעה בסרטים ובסדרות נוספים, עד התפקיד בסרט "חתונה מאוחרת" שזיכה אותה בפרס אופיר השני שלה, וגם פתח את הצוהר לקריירה בין לאומית. הקשר עם צרפת התחזק בסרט "עלילה" (2003) של עמוס גיתאי ו"אור" (2004) של קרן ידעיה, כמו גם הקו-פרודוקציה הישראלית-צרפתית שביימה עם אחיה שלומי אלקבץ, "ולקחת לך אישה" (2004), סרט ראשון במה שיהפוך לטרילוגיה.

ב-2007 כיכבה בסרט "ביקור התזמורת" שהפך לסרט המצליח ביותר בחו"ל בקריירה שלה. לפני שנתיים חתמה את הטרילוגיה שביימה עם אחיה בסרט המצליח והמוערך "גט – המשפט של ויויאן אמסלם", שזיכה אותה בפרס אופיר השלישי שלה. אשתקד כיכבה בסדרה הצרפתית "טריפליום" שהגיעה גם לארץ, ובמהלך קמפיין השיווק של הסדרה נשאלה על ידי חדשות 2 גם על הקשר שלה עם ידידה מהקולנוע שהואשם בעבירות מיניות, משה איבגי, אך נטשה את האולפן בסערה מבלי לענות וחוללה הדים.

היא היתה נשיאת ארגון 'אחותי', תנועה חברתית פמניסטית-מזרחית.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?