הוכרזו הסרטים הישראלים בפסטיבל דוקאביב 2016: מאת תמר טל, נילי טל, זהר וגנר, שמעון דותן ועוד

"החולמים מבבילון".

"החולמים מבבילון".

13 סרטים ישראלים יתמודדו השנה בתחרות הרשמית של פסטיבל הקולנוע התיעודי הבינלאומי דוקאביב 2016 (ה-18 במספר) בתל אביב. הפרס הראשי בתחרות עומד על 70 אלף ש"ח.

פסטיבל דוקאביב יתקיים השנה בין התאריכים ה-19 ל-28 במאי בסינמטק תל אביב, בנמל תל אביב, כיכר הבימה, גינת לויניסקי, 'התדר' בבית רומנו, 'בית דני' בשכונת התקווה והמרכז הערבי-יהודי ביפו. סרט הפתיחה יהיה אחד ממשתתפי התחרות הרשמית: "החולמים מבבילון" של רומן שומונוב.

הסרטים הישראלים בפסטיבל דוקאביב 2016:

התחרות הרשמית
"החולמים מבבילון", רומן שומונוב – להקת צעירים יוצאי בריה"מ לשעבר מאשדוד מנסה לזכות באליפות העולם בברייקדאנס.
"אמא-ילדה" – יעל קיפר, רונן זרצקי – מסע חייהן של נשים שנולדו במרוקו ובתימן וחותנו בעודן ילדות קטנות. עכשיו, בחלק האחרון של חייהן, הן מתמודדות לראשונה עם עברן ועם האופן בו הוא עדיין משפיע על חייהן ועל חיי בני משפחתן.
"הממלכה המופלאה של פאפא אלייב", טל ברדה, נועם פנחס – סיפורה של משפחת אלייב המוזיקלית, הנשלטת על ידי הסבא הפטריארכלי, הכריזמטי וחובב הוויסקי – פאפא אלייב.

"הממלכה המופלאה של פאפא אלייב".

"הממלכה המופלאה של פאפא אלייב".

"המתנחלים", שמעון דותן – תמונה רחבה וכוללת של מפעל ההתנחלות בגדה המערבית. הסרט בוחן את ראשית ההתנחלויות, את ההיבט הדתי-רעיוני שהניע אותן, ומציג מבט מקרוב על האנשים שבמרכז האתגר הגיאופוליטי הגדול ביותר שניצב היום בפני ישראל והקהילה הבינלאומית.
"הסודות של איידה", אלון שורץ, שאול שורץ – בגיל 68 יצחק מגלה אח שמעולם לא ידע על קיומו. תחקור קורותיה המסתוריים של המשפחה לאחר מלחמת העולם השניה, חושף את סיפורם של אנשי מחנות העקורים – המסיבות, חיי החברה, והחיים שלאחר המלחמה.
"הפטריארך", דנאי אילון – כליאתו המוזרה בחדר קטן בעיר העתיקה בירושלים של מי שהיה ראש הכנסיה היוונית אורתודוקסית מובילה למסע מרתק אחר האמת אל תוך עולם הכמורה. תמונה מורכבת ולא מוכרת מתגלה בפעם הראשונה לעיני המצלמה.
"השמאן האחרון", רז דגן – ג'יימס, נער שכל עתידו לפניו מקציב לעצמו 8 חודשים כדי להבריא מהדיכאון הקליני הרודף אותו. הוא מחליט לנסוע ליערות האמזונס בעקבות מאמר שקרא, ולחפש את השמאן שיוכל להציל אותו.
"עיר בעין הסערה", אורי רוזנווקס, אייל בלחסן – עשר דקות מתל אביב המשגשגת נמצאת העיר לוד, החצר האחורית של גוש דן – מוכת ייאוש, פשע וגזענות. האם ניתן להציל את העיר ולהביא תקווה לתושביה הערבים והיהודים כאחד?
"פואטיקה של המוח", נורית אביב – בסרטה "פואטיקה של המוח" אורגת נורית אביב קשרים אסוציאטיביים בין הסיפורים הביוגרפיים האישיים שלה לבין תיאוריהם של מדענים את מחקריהם. הם דנים בנושאים הקשורים בחלקם לסרטיה הקודמים: זיכרון, דו-לשוניות, קריאה, נוירוני-מראה, ריח, עקבות החוויה.
"שבוע 23", אוהד מילשטיין – סיפורה של רחל, בתו של בישוף שווייצרי החיה בישראל, המתמודדת עם הריון שהסתבך. בשליש האחרון להריון מתגלה כי עובר אחד מבין שני התאומים הזהים שברחמה, מת. בשל החשש מפגיעה כמעט ודאית בעובר השורד, הרופאים ממליצים חד-משמעית להמית את העובר החי ולעצור את ההיריון.
"שלושה אחים ומערה", תמר טל ענתי – שלושה אחים יהודים-איטלקים יוצאים למסע רווי הומור, אוכל ונופים בטוסקנה, בחיפוש אחר מערה בלב יער, המקום בו התחבאו כילדים לפני 70 שנה. זהו סיפור על הגבול הדק שבין היסטוריה ואגדה, שהתרחשו שתיהן באמת.
"מעשה בשני בלונים", זהר וגנר – סיפורה של אישה הבטוחה שחזה מושלם יביא איתו אהבה גדולה. אבל כשזו מגיעה, השדיים הולכים.

מחוץ לתחרות
"בין הגדרות", אבי מוגרבי (משתתף פסטיבל ברלין) – תיעוד סדנת תיאטרון עם מבקשי מקלט הכלואים בחולות.
"העורך" של גלעד טוקטלי – סיפורו של דב יודקובסקי.
"חנוך", רפאל לוין – סיפורו של חנוך לוין.
"להציל את נור", נילי טל – מאבקם של הורים מעזה להציל את חייה של ילדתם.

סרטי תחרות הסטודנטים
"בית האילמת", תמר קיי, סם שפיגל – בחברון ישנו בניין שננטש על ידי דייריו הפלסטינים, המכונה "בית האילמת". בבניין נותרו להתגורר סאהר החירשת, יחד עם בנה יוסוף. הסרט חושף את סיפורם של השניים בלב הקונפליקט, כפי שהוא מסופר מנקודת מבטו של יוסוף.
"יהודית", דניאל גרון, מכללת תל חי – יהודית מנסה לברוח מזוועות אושוויץ באמצעות הדמיון.
"מה רודף סמ"ר", חגי אדוריאן, מעלה – אריאל השתתף כחובש במבצע "צוק איתן". מאז הוא נודד במכוניתו בכבישי ושבילי הארץ, ומחפש מזור לכאביו ולזיכרונותיו.
"מוות מחימר", אמיר פֵכרִדְּין, קמרה אובסקורה – טאריק סאמרה, אמן מהגולן שחי על תפר הגבול הסורי, מתמודד ביצירתו עם אסונה של ארץ מולדתו סוריה, מפסל פנים שמעולם לא ראה.
"סאשקה", יאנה לרנר, מכללת ספיר – סאשקה הוא ילד מתוק בן 13 שנולד וגדל בשדרות. כשברקע מתחיל מבצע צבאי נוסף בגבול עזה הוא נשלח בעל כורחו לפנימייה ויוצא למסע התבגרות פתאומי, מואץ ומפכח.
"שובר שמירה", אלעד דוידוביץ' שיקוביץ', מכללת תל חי – סיפור מסע אישי סביב הדילמה האם להמשיך לשרת במילואים.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?