"משחקי הכס" עונה 6 – ביקורת

"משחקי הכס".

"משחקי הכס".

"משחקי הכס" חזרה לעונה השישית שלה, ולראשונה נקבל רצף פרקים שבו איש מהציבור אינו יודע מה יקרה מראש – משום שאין יותר התבססות על ספרים. עיקר ההנאה מהפרק נובע משמירת הצופה על הקצה באשר לגורלו של ג'ון שלג, אך גם מנין הגופות שעלה תרם. מתח ורצח בפרק פתיחת עונה אינם דבר שגרתי ב"משחקי הכס", ולכן בסך הכל הפתיחה של עונה 6 היא מוצלחת מאד.

הפרק הפותח את העונה השישית היה דחוס. אפשר היה להרגיש את זה בריבוי הסצינות הקצרות מאד שהציגו לנו את מרבית הדמויות המרכזיות בעלילה. על אחת מהסצינות, הדוחק השפיע עד כדי גיחוך, כאשר טריסטיין מרטל החליט להפנות את גבו לאויבת אחת מבין שתים שביקשו להורגו (למה בכלל להתקדם ממקומך ולעמוד בינהן?) ולחטוף חנית בגב הראש (תצוגת דם מרהיבה ומבהילה, עם זאת). אך עם כל הדוחק הזה, עדין לא היה מספיק זמן להראות לנו את בראן, שנעדר מהסדרה כל העונה הקודמת, ואפשר לראות מתמונות הפרסום לסדרה שהוא כבר ממש התבגר. הקרב על הצלת סאנסה היה טוב, ובהחלט שדרג את תוכן הפרק, שהתקלקל על ידי דיבורים עקרים ובלתי מעניינים מצד (לא פחות מאשר) ואריז וטיריון (מי היה מאמין שזה יקרה?) ודאינריז.

"משחקי הכס". אמיליה קלארק.

"משחקי הכס". אמיליה קלארק.

תחילת הפרק היתה מוצלחת באמת. בתנועת מצלמה מעולה מעבר לחומות טירת שחור, הישר אל גופתו של ג'ון, אנו מקבלים את האישור הנדרש שהוא "מת". סיר דאבוס מבקש שיעזרו לו להכניס את הגופה אל תוך המבנה המקורה (אבל אז מתחמק מעזרה בעצמו), ולא ממש ברור מדוע זה משנה לו עד כדי סיכון חייו, במקום להימלט על נפשו מפני המיטה החולה שנקראת טירת שחור. האירוע המכונן פותח את האפשרות של מליסנדרה להתערב, וסיום הפרק המסקרן שבו היא הופכת לזקנה מקומטת עשוי להעיד שג'ון עומד לקום לתחיה. עזיבת קו העלילה של הספרים היטיבה עם הסדרה, ובהחלט ככה פותחים וסוגרים פרק.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?