שחקנים מפורסמים (אבל לא מהקולנוע)

"גשר המרגלים". מארק ריילנס.

"גשר המרגלים". מארק ריילנס.

מארק ריילנס, זוכה האוסקר כשחקן משנה על "גשר המרגלים" של סטיבן ספילברג שגם מככב בסרטו החדש "העי"ג", זכה לפני כן בפרס הטוני (ב-2014, השנה שבה זכה, היה מועמד כשחקן משנה וכשחקן ראשי על שתי הצגות שייקספיריות) ומופיע כבר שנים על במות התאטרון בלונדון ובניו יורק.
השנה זכה פרנק לנג'לה בפרס הטוני הרביעי שלו(!), והשווה את שיאו של השחקן בויד גיינס. לנג'לה מופיע בקולנוע פה ושם, בעוד גיינס הוא לא שם או פנים מוכרים במיוחד. עדיין יש כוכבי תאטרון בארץ ובעולם, כאלו שכמעט ואינם מוכרים מתפקידיהם בטלוויזיה או בקולנוע. הגבלתי את עצמי ברשימה הזאת רק לשחקנים פעילים.

אודרה מקדונלד
שיחקה את אשתו של קווין קליין ב"ריקי והפלאש" עם מריל סטריפ. לא זוכרים אותה? היה לה תפקיד קבוע בסדרת הדרמה "מרפאה פרטית" הנשכחת. היא זכתה ב-6 פרסי טוני (אף אחד לא זכה ביותר ממנה על משחק), כולל על תפקידים במחזות זמר. בשנה הבאה נוכל לראות אותה בתפקיד משנה ב"היפה והחיה" המוזיקלי על פי הסרט המצויר של דיסני.

"פרוסט / ניקסון". פרנק לנג'לה.

"פרוסט / ניקסון". פרנק לנג'לה.

פרנק לנג'לה
אינו אלמוני בקולנוע ואף היה מועמד לאוסקר על תפקידו כריצ'רד ניקסון ב"פרוסט / ניקסון" המומלץ; אחד מארבעת פרסי הטוני שלו היה על תפקידו כניקסון בגרסה הבימתית. אגב, השחקן האחרון שזכה באוסקר על אותו תפקיד שזכה בו בטוני הוא ג'ואל גריי על "קברט" (1972).

אמנדה פלאמר
היא הופיעה במספר סרטים, כולל תפקיד קטנים ונפלאים ב"העולם על פי גארפ" ו"פישר קינג" (שניהם, במקרה, בכיכובו של רובין ויליאמס), "ספרות זולה" (היא באני ששודדת את הדיינר בפתיחה), אך מאז הופיעה רק בתפקידים קטנים בסרטים שרובם המכריע לא מוכרים. לא רק שהיא זכתה בטוני (על "סיפורה של אגנס", בתפקיד שמג טילי גילמה בסרט), גם הוריה זכו בטוני על משחק: אביה הוא השחקן כריסטופר פלאמר (מ"צלילי המוסיקה" ועד "Beginners" שעליו זכה באוסקר) ואמה תמי גריימס.

ג'אן מקסוול
היתה מועמדת לטוני בכל אחת מארבע קטגוריות המשחק: שחקנית ראשית בהצגה, שחקנית משנה בהצגה, שחקנית ראשית במחזמר ושחקנית משנה במחזמר. היא לא הופיעה כלל בסרטים, רק בתפקידי אורח במספר פרקים של סדרות טלוויזיה, המובילות שבהן "אחת שיודעת" ו"האישה הטובה".

בויד גיינס
זוכה ארבעה פרסי טוני. הופיע בעיקר בתפקידי אורח בסדרות טלוויזיה. האם לא מציעים לו תפקידים בסרטים? האם יש לו פחד מצלמות? יש שחקנים שטובים על הבמה אבל לא טובים בדברים מצולמים, או שמעדיפים להיות ראש לשחקני התאטרון ולא זנב לשחקני הקולנוע.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?