"אנה" הישראלי זכה בסינפודסיון של פסטיבל קאן 2016; פרס גם ל"שבוע ויום" הישראלי

"אנה". יבגניה דודינה.

"אנה". יבגניה דודינה.

סרט הסטודנטים הישראלי "אנה" של אור סיני מבית ספר לקולנוע ולטלויזיה סם שפיגל, זכה בפרס הראשון של תחרות הסינפודסיון בפסטיבל קאן 2016 (ה-69 במספר) בצרפת. בסרט מככבת יבגניה דודינה, שסרט נוסף בו היא מופיעה, "שבוע ויום" של אסף פולונסקי, קטף פרס הפצה בצרפת במסגרת 'שבוע המבקרים'.

בסרט "אנה", דודינה מגלמת את אנה, הנשארת לראשונה לבדה, בלי בנה. היא יוצאת למסע קטן בעיירה בה היא חיה, בחיפוש אחר גבר שיעניק לה מגע – גם אם רק לרגע אחד קצר. עוד מופיעים גם מיקי לאון, אלון דהן ודניאל ברוסובני.

"שבוע ויום" מספר על גבר (שי אביבי) שמתבקש על ידי אשתו (יבגניה דודינה) לחזור איתה לשגרת חייהם, כשהשבעה על בנם מסתיימת. במקום זאת הוא מתמסטל עם השכן הצעיר שלהם (תומר קפון) ויוצא איתו למסע, בו יגלה את הדברים שעדיין שווה לו לחיות עבורם, יום אחרי השבעה.

הזכיה בתחרות הסינפודסיון הקנתה לאור סיני 15 אלף אירו והתחייבות להקרין את סרט הביכורים באורך מלא שלה. בעבר זכה בתחרות זו אלעד קידן הישראלי עם "המנון".

[…] בפסטיבל הסטודנטים בתל אביב 2016 (ה-30 במספר), ובינהם הזוכה הטרי של תחרות הסינפודסיון בפסטיבל קאן "אנה". בתחרות הישראלית ישפטו הבמאי ניר ברגמן […]

[…] טורונטו יתקיים השנה בין ה-8 ועד ה-18 בספטמבר. "אנה" קטף את פרס הסינפודסיון של פסטיבל קאן 2016, והפרס הראשי של פסטיבל הסטודנטים בתל […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?